سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به اسم او

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
    + کتاب «آتش به خانه وحی» تألیف سید‌محمد‌حسین سجاد توسط نشر مهر ثامن‌الائمه منتشرشده‌است. در بخش اول نگاهی گذرا به ابعاد مختلف شخصیت بانوی اسلام(س) دارد. در بخش دوم چگونگی رفتار مردم بادختر پیامبر خاتم(ص) تشریح می‌شود و در بخش پایانی اهم مصائب حضرت فاطمه(س) بیان شده است نکته مهم این است که تمام منابع متون این کتاب از کتب معتبر اهل سنت نقل شده است


سلام
    + کتاب «کشتی پهلوگرفته» تألیف سید‌مهدی شجاعی توسط نشر نیستان منتشر شده‌است. یک متن ادبی وروحانی از سید‌مهدی شجاعی؛ که در عین استناد به منابع درجه یک، از اتقان درروایتگری برخوردار است. بسیاری معتقدند که «کشتی پهلو گرفته» یک شاهکار است.


سلام


سلام
    + کتاب«زندگانی فاطمه زهرا» تألیف سید‌جعفر شهیدی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشرشده‌است. این کتاب بیش از 15 مرتبه تجدید چاپ شده‌است. شهیدی در نجف شاگردمرحوم آیت‌الله خوئی بوده و از این رو مجتهدی فنان است. او از یاران و همکاران نزدیک مرحوم دهخدا بود و از این روست که ریاست بنیاد لغت‌نامه دهخدا راهم بر عهده داشت.


سلام
    + کتاب «فاطمه الزهرا از ولادت تا شهادت»تألیف سید‌محمد کاظم قزوینی و ترجمه علی کرمی توسط نشر مرتضی منتشرشده‌است. . آیت‌الله قزوینی این کتاب‌ها را به سیاق واحد «من المهد الی اللحد» تألیف کرده‌ و در آن‌ها ضمن بهره بردن از منابع دسته یک تاریخ و حدیث و کلام به تبیین شرایط و کیفیت زندگی حضرات اهل بیت(ع) پرداخته است. امام علی(ع)، زینب کبری(س)، امام هادی(ع) و امام زمان‌(عج) کتب منتشر شده دیگر هستند.


سلام
    + معرفی کتاب :فاطمه زهرا (س)شادمانی دل پیامبر(ص) کتاب«فاطمه زهرا شادمانی دل پیامبر» تألیف احمد رحمانی همدانی و حسن افتخارزاده سبزواریاز سوی نشر بدر منتشر شده‌است. اصل کتاب با عنوان «فاطمه الزهرا بهجت قلب المصطفیبه» به زبان عربی به رشته تحریر در آمده‌است. این کتاب زوایای پنها ن زندگی فاطمه زهرا(س) را با ترجمه‌ای روان بررسی می‌کند.


سلام
    + درد دل حضرت علی علیه السلام با پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم به هنگام دفن همسرش فاطمه علیها السّلام ادامه ...
    به مرکز حکومت اسلام مکه ومدینه نگاه کنیم که در اسارت ال سعود علیهم العنه والعذاب نوکران و دست نشاندگان امریکا و اسرائیل است وبه مفتی های وهابی درباری که اسرائیل را دوست و ایران را دشمن مسلمانان معرفی میکنند ... وبا شمشیر های کشیده به حمایت از اسرائیل برخاسته اند و به تخریب حرمهای شریف رهبران الهی مقتول و مسموم به دست موالیشان فتوی میدهند ...ادامه.. - سلام
    وبا شمشیر های کشیده به حمایت از اسرائیل برخاسته اند و به تخریب حرمهای شریف رهبران الهی مقتول و مسموم به دست موالیشان فتوی میدهند علیهم العنه والعذاب - رضا
    سلام بر فاطمه واولاد فاطمه - امیرلطفی نژاد


 

سلام
    + کتاب «کرامات الفاطمیه» تألیف علی میر‌خلف‌زاده توسط نشر مهدی‌یار منتشرشده‌است. «کرامات الفاطمیه» مجموعه‌ای است مربوط به معجزات حضرت فاطمه زهرا(س) که همراه بخش‌های کوتاهی از تاریخ اسلام و سوگندنامه فاطمه زهرا(س) درچندین فصل تدوین شده‌است. این کتاب تا امروز بیش از نه چاپ داشته‌استکه نشان از خواندنی بودنش است.


سلام
    + کتاب «سیصد و شصت داستان از فضایل، مصائب و کرامات حضرت فاطمه(س)» تألیف عباس عزیزی توسط نشر سلسله منتشر شده‌است. عباس عزیزی رابیشتر با داستان‌ها وحکایت‌هایش می‌شناسیم که با محوریت اهل بیت(ع)، از منابع دست یک روایی، تهیه و روانه بازار کرده است. کتاب‌هایی که شاید حجم زیادینداشته باشند ولی سرشار از حکایت‌های ناشنیده‌ایاند که با حسن سلیقه و انتخاب درجایی گرد آمده‌اند.


سلام
    + نهج الحیات: فرهنگ سخنان حضرت فاطمه(س)تألیف محمد دشتی توسط مؤسسه تحقیقاتی امیرالمؤمنین منتشرشده‌است. کتاب «نهج الحیات(فرهنگ سخنان حضرت فاطمه(س)» دانشنامه‌ای کوچک ازاحادیث کمتر شنیده شده حضرت صدیقه کبری(س) است.
    مرحوم محمد دشتی رضوان الله تعلی علیه از مؤلفان د ینی است که نهج‌البلاغه با تحقیقات وی به دوره جدیدی از استفاده و استقبال واردشد؛ تا جائیکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ، دشتی و تحقیقات دقیقش را ستوده و آن را به عنوان الگویی بی‌نظیر معرفی فرموده اند. او با حفظ سیاق مرحوم سید‌رضی مدون نهج‌البلاغه، به تدوین کتابی از بیانات و احادیث حضرت فاطمه(س) اقدام کرده‌است. - سلام


سلام
    + کتاب «صدیقه شهیده»تألیف سید عبدالرزاق موسوی مقرم توسط دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین منتشر شده‌است. موسوی مقرم را با مقتل‌هایی می‌شناسند که تألیف کرده‌است.این کتاب جزء معدود کتاب‌های فارسی است که اهل تاریخ و اسلام‌شناسان، آن را به زبان عربی و سایر زبان‌ها برگردانده‌اند.


سلام
    + کتاب «زندگانی فاطمه الزهرا» تألیف حسین عماد‌زاده توسط نشر اسلام منتشر شده‌است. کتابی با نثری سلیس و همه فهم که مانند سایرکتاب‌های انتشارات اسلام، هم دقیق و مستند هستند


سلام
    + کتاب «اسرار و آثار تسبیح حضرت زهرا(س)» تألیف علیرضارجالی تهرانی توسط نشر نبوغ منتشر شده‌است. تسبیح حضرتشان تنها لطف کوچکی است که از آن روزها تا همین امروز، رونق بخش لحظات تعقیبات نماز ما ست. علیرضارجالی تهرانی کوشیده است بگوید این ذکر پر رمز و راز چه عالمی دارد.


سلام
    + کتاب «رنجها وفریادهای فاطمه(س)» تألیف عباس قمی و محمد محمدی‌اشتهاردی توسط نشر ناصر منتشرشده‌است. این کتاب ترجمه‌ای است از کتاب «بیت الاحزان فی مصایب سیده النسوان» اثر بی‌بدیل حاج‌شیخ‌عباس قمی ره معروف به محدث قمی.


سلام
    + کتاب «زندگانی حضرت فاطمه الزهراء(س) و دختران آن حضرت» تألیف سید‌هاشم رسولی‌محلاتی توسط نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده‌است. رسولی‌محلاتی مجموعه‌ای چند جلدی درباره زندگانی اهل بیت(ع) نگاشته‌ که تمام آن‌ها را دفتر نشرفرهنگ اسلامی منتشر کرده‌است. این کتاب یکی از همان مجلدات است.شاخصه‌کارهایرسولی‌محلاتی جامع‌الاطراف بودن و نبود کلیشه درآثارش است.

 کتابشناسی حضرت فاطمه زهرا(س )

درباره حضرت زهرا‌(س) کتاب‌های فراوانی نگاشته شده که در این‌جا به چند نمونه از مشهورترین و معتبرترینشان اشاره می‌کنیم فاطمه (س) دختر حضرت محمد (ص)، رسول خدا، پیغمبر اسلام، و مادر اوخدیجه دختر خویلد است. با همه کوششی که بکار رفته است متاسفانه دربارة سال تولددختر پیغمبر (ص) اطلاع درست و دقیقی نمی توان داد. زهرا، صدیقه، طاهره، راضیه،مرضیه، مبارکه، بتول‌ و لقب های دیگر، از جمله القابی اند که محدثان اسلامی، برایدختر پیغمبر نوشته اند. از این جمله لقب زهرا از شهرت بیشتری برخوردار است و گاه بااو همراه می آید (فاطمه زهرا) یا بصورت ترکیب عربی (فاطمهُ الزَّهراء) .زهرا که درتداول بیشتر بجای نام او بکار می رود در لغت به معنی درخشنده، روشن و مرادف هایی ازاین گونه است. این لقب از هر جهت برازندة این بانوست. ایشان چهره درخشان زن مسلمان،فروغ تابناک معرفت و نمونه روشن پرهیزگاری و خداپرستی اندخبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)- درباره    حضرت زهرا‌(س) کتاب‌های فراوانینگاشته شده که در این‌جا به چند نمونه از مشهورترین و معتبرترینشان اشارهمی‌کنیم: فاطمه زهرا (س)شادمانی دل پیامبر(ص)

کتاب«فاطمه زهرا شادمانی دل پیامبر» تألیف احمد رحمانی همدانی و حسن افتخارزاده سبزواریاز سوی نشر بدر منتشر شده‌است.  اصل کتاب با عنوان «فاطمه الزهرا بهجت قلب المصطفیبه» به زبان عربی به رشته تحریر در آمده‌است.

این کتاب زوایای پنها ن زندگی فاطمه زهرا(س) را با ترجمه‌ای روان بررسی می‌کند.

فاطمه  الزهرا از ولادت تا شهادت

کتاب «فاطمه الزهرا از ولادت تا شهادت»تألیف سید‌محمد کاظم قزوینی و ترجمه علی کرمی توسط نشر مرتضی منتشرشده‌است.  اهل علم، مؤلف این کتاب را «علامه» می‌خوانند. وی مجتهدی مبرز وکلامی مسلمی است که یک دوره کتاب ارزشمند درباره زندگی اهل‌بیت(ع)، تألیف کرده‌است.اصل کتاب‌ها به زبان عربی تألیف شده‌اند ولی اغلب آن‌ها در زمان حیات مؤلف به فارسیبرگردانده شده و به چاپ رسیده‌اند.  آیت‌الله قزوینی این کتاب‌ها را به سیاق واحد «من المهد الی اللحد» تألیف کرده‌ و در آن‌ها ضمن بهره بردن از منابع دسته یکتاریخ و حدیث و کلام به تبیین شرایط و کیفیت زندگی حضرات اهل بیت(ع) پرداخته است.  امام علی(ع)، زینب کبری(س)، امام هادی(ع) و امام زمان‌(عج) در این مجموعه ارزشمند، پرفروش‌ترین بوده‌اند.

زندگانی فاطمه الزهرا(س)

کتاب «زندگانی فاطمه الزهرا» تألیف حسین عماد‌زاده توسطنشر اسلام منتشر شده‌است.  کتابی با نثری سلیس و همه فهم که مانند سایرکتاب‌های انتشارات اسلام، هم دقیق و مستند هستند و هم کاملاایرانی.

صدیقه شهیده

کتاب «صدیقه شهیده»تألیف سید عبدالرزاق موسوی مقرم توسط دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسینمنتشر شده‌است. موسوی مقرم را با مقتل‌هایی می‌شناسند که تألیف کرده‌است.این کتاب جزء معدود کتاب‌های فارسی است که اهل تاریخ و اسلام‌شناسان، آن را به زبانعربی و سایر زبان‌ها برگردانده‌اند.

نهج الحیات/  فرهنگ سخنان حضرتفاطمه(س)تألیف محمد دشتی توسط مؤسسه تحقیقاتی امیرالمؤمنین منتشرشده‌است.

کتاب «نهج الحیات(فرهنگ سخنان حضرت فاطمه(س)» دانشنامه‌ای کوچک ازاحادیث کمتر شنیده شده حضرت صدیقه کبری(س) است.

مرحوم محمد دشتی از مؤلفان  د ینی است که نهج‌البلاغه با تحقیقات وی به دوره جدیدی از استفاده و استقبال واردشد؛ تا جائیکه رهبر انقلاب، دشتی و تحقیقات دقیقش را ستوده و آن را به عنوان الگویی بی‌نظیر معرفی فرموده اند. او با حفظ سیاق مرحوم سید‌رضی مدون نهج‌البلاغه، بهتدوین کتابی از بیانات و احادیث حضرت فاطمه(س) اقدام کرده‌است.

سیصد و شصت داستان از فضایل، مصائب و کرامات حضرت فاطمه(س)

کتاب «سیصد و شصت داستان از فضایل، مصائب و کرامات حضرتفاطمه(س)» تألیف عباس عزیزی توسط نشر سلسله منتشر شده‌است.

عباس عزیزی رابیشتر با داستان‌ها وحکایت‌هایش می‌شناسیم که با محوریت اهل بیت(ع)، از منابع دستیک روایی، تهیه و روانه بازار کرده است.

کتاب‌هایی که شاید حجم زیادینداشته باشند ولی سرشار از حکایت‌های ناشنیده‌ایاند که با حسن سلیقه و انتخاب درجایی گرد آمده‌اند.

کرامات الفاطمیه

کتاب «کرامات الفاطمیه» تألیف علی میر‌خلف‌زاده توسط نشر مهدی‌یار منتشرشده‌است.

«کرامات الفاطمیه» مجموعه‌ای است مربوط به معجزات حضرت فاطمه زهرا(س) که همراه بخش‌های کوتاهی از تاریخ اسلام و سوگندنامه فاطمه زهرا(س) درچندین فصل تدوین شده‌است.

این کتاب تا امروز بیش از نه چاپ داشته‌استکه نشان از خواندنی بودنش است.

اسرار و آثار تسبیح حضرتزهرا(س)

کتاب «اسرار و آثار تسبیح حضرت زهرا(س)» تألیف علیرضارجالی تهرانی توسط نشر نبوغ منتشر شده‌است.

تسبیح حضرتشان تنها لطف کوچکی است که از آن روزها تا همین امروز، رونق بخش لحظات تعقیبات نماز ما ست. علیرضارجالی تهرانی کوشیده است بگوید این ذکر پر رمز و راز چه عالمی دارد.

رنجها و فریاد های فاطمه(س)

کتاب «رنجها وفریادهای فاطمه(س)» تألیف عباس قمی و محمد محمدی‌اشتهاردی توسط نشر ناصر منتشرشده‌است.

این کتاب ترجمه‌ای است از کتاب «بیت الاحزان فی مصایب سیده النسوان» اثر بی‌بدیل حاج‌شیخ‌عباس قمی معروف به محدث قمی.

تحلیل سیره فاطمه الزهرا(س)

کتاب «تحلیل سیره فاطمه الزهرا(س)» تألیف علی اکبرزاده توسط نشر انصاریان منتشر شده‌است.

این کتاب نگاهی به سیره معصومانه ام‌الائمه(س) است. سیره یعنی تمام شئون عملی یک معصوم؛و این همان چیزی است که اسوه حسنه آل‌الله نامیدهمی‌شود.

پرتوی از فضایل فاطمه زهرا در کلاممعصومین(ع)

کتاب «پرتوی از فضایل فاطمه زهرا در کلام معصومین(ع)»تألیف علی محمد‌نژاد توسط نشر سناء منتشر شده‌است.

این مجموعه متضمن 235حدیث از پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) است که طی آن فضایل حضرت زهرا(س) تبیینشده‌اند.

احادیث به دو زبان عربی و فارسی گرد آمده و منابع هر یک هم ذکرشده‌است.

زندگانی حضرت فاطمه الزهراء(س) و دختران آن حضرت

کتاب «زندگانی حضرت فاطمه الزهراء(س) و دختران آن حضرت» تألیف سید‌هاشم رسولی‌محلاتی توسط نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده‌است.

رسولی‌محلاتی مجموعه‌ای چند جلدی درباره زندگانی اهل بیت(ع) نگاشته‌ که تمام آن‌ها را دفتر نشرفرهنگ اسلامی منتشر کرده‌است.  این کتاب یکی از همان مجلدات است.شاخصه‌کارهایرسولی‌محلاتی  جامع‌الاطراف بودن و نبود کلیشه درآثارش است.

آتش به خانه وحی

کتاب «آتش به خانه  وحی» تألیف سید‌محمد‌حسین سجاد توسط نشر مهر ثامن‌الائمه منتشرشده‌است.

این مجموعه در سه بخش تنظیم شده‌است. نگارنده در بخش اول نگاهی گذرا به ابعاد مختلف شخصیت بانوی اسلام(س) دارد. در بخش دوم چگونگی رفتار مردم بادختر پیامبر خاتم(ص) تشریح می‌شود و در بخش پایانی هم مصائب و رنج‌های حضرت فاطمه(س) گفته شده‌اند.

نکته جالب این است که تمام متون کتاب شامل مدارک ومأخذی از کتب معتبر اهل سنت است که تمامی آنها بر اثبات مظلومیت حضرت زهرا(س) تأکید ورزیده‌اند.

زندگانی فاطمه زهرا(س)

کتاب«زندگانی فاطمه زهرا» تألیف سید‌جعفر شهیدی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشرشده‌است.

این کتاب بیش از 15 مرتبه تجدید چاپ شده‌است. شهیدی در نجف شاگردمرحوم آیت‌الله خوئی بوده و از این رو مجتهدی فنان است.

او از یاران و همکاران نزدیک مرحوم دهخدا بود و از این روست که ریاست بنیاد لغت‌نامه دهخدا راهم بر عهده داشت.

کشتی پهلو گرفته

کتاب «کشتی پهلوگرفته» تألیف سید‌مهدی شجاعی توسط نشر نیستان منتشر شده‌است.

یک متن ادبی وروحانی از سید‌مهدی شجاعی؛ که در عین استناد به منابع درجه یک، از اتقان درروایتگری برخوردار است. بسیاری معتقدند که «کشتی پهلو گرفته» یک شاهکار است.

فاطمه فاطمه است

کتاب «فاطمه فاطمه است» تألیف دکتر  علی شریعتی توسط نشر چاپخش منتشر شده‌است.

یک متن ادبی پر از حس و حال. علی شریعتی در مقام یک شیعه علوی کوشیده‌است تا فاطمه زهرا(س) را از همه زوایا روایتکند.

زندگانی صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س)

کتاب «زندگانی صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س)»تألیف عبدالحسین دستغیب توسط نشر جزایری منتشر شده‌است.

خیلی‌ها دستغیب رااز اولیای خدا می‌دانند و از خواص اهل علم. این را شاید از ضریح با صفا و زیبایش که در کنج بارگاهآال‌الرضا، شاهچراغ، قرار گرفته‌است هم می‌توان فهمید.

زندگانی فاطمه الزهرا(س)

کتاب «زندگانی فاطمه الزهرا(س)» تألیف ناصر مکارم‌شیرازی توسط نشر محبان فاطمه منتشرشده‌است.

چه چیزی از این بهتر و بالاتر که یک مرجع تقلید در رثای حضرت زهرا(س) مرثیه‌نگاری کند. این کتاب،اثری ارزشمند است، چراکه در آن صحیح‌ترین ومعتبرترین اقوال تاریخی به رشته تحریر در آمده‌است.

بحارالانوار(جلد 43)

کتاب «بحار الانوار(جلد 43)» تألیف محمد‌باقرمجلسی و محمد روحانی‌ علی‌آبادی توسط نشر مهام منتشر شده‌است.

در این کتاب می‌توانید با تمام احادیث مرتبط با حضرت زهرا(س) آشناشوید.

اسرار فدک

کتاب «اسرار فدک»تألیف محمد‌باقر انصاری و سید‌حسین رجائی توسط نشر دلیل ما منتشرشده‌است.

انصاری و رجائی متن خطبه فدکیه را با 17 نسخه اصیل تاریخی، تطبیق داده‌اند. یک کار نادر گروهی که تمام اختلاف نسخه‌ها را مشخص کرده‌است. این کتاب،یک کتاب‌شناسی پر و پیمان هم از کتاب‌های مرتبط با خطبه فدک دارد.‌(لیست بیش از 200عنوان کتاب تخصصی درباره سرزمین فدک و خطبه‌اش).

 کتاب فاطمه بانوی نمونه اسلام، نوشته آیت اللّه ابراهیم امینی از کتب خوبی است که در این باره تالیف شده است