سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به اسم او

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

چرا حضرت امام رضا علیه السلام غریب الغرباء است

همه ائمه غریب وناشناخته ومهجور هستند اما حضرت رضا علیه السلام غریب الغرباء هستد چون از ناحیه به اصطلاح دوستان وشیعیان شناخته نشده اند وانحضرت را با دست وزبان خود شهید کردند   مصادیق این غربت در عبارات

زیر که در زیارت ان امام امده است قابل تامل است

اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِحُبِّهِمْ وَ بِوِلایَتِهِمْ أَتَوَلَّى آخِرَهُمْ بِمَا تَوَلَّیْتُ بِهِ أَوَّلَهُمْ وَ أَبْرَأُ مِنْ کُلِّ وَلِیجَةٍ دُونَهُمْ اللَّهُمَّ الْعَنِ الَّذِینَ بَدَّلُوا نِعْمَتَکَ وَ اتَّهَمُوا نَبِیَّکَ وَ جَحَدُوا بِآیَاتِکَ وَ سَخِرُوا بِإِمَامِکَ وَ حَمَلُوا النَّاسَ عَلَى أَکْتَافِ آلِ مُحَمَّدٍ اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِاللَّعْنَةِ عَلَیْهِمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ یَا رَحْمَانُ …. صَلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا الْحَسَنِ صَلَّى اللَّهُ عَلَى رُوحِکَ وَ بَدَنِکَ صَبَرْتَ وَ أَنْتَ الصَّادِقُ الْمُصَدَّقُ قَتَلَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَیْدِی وَ الْأَلْسُنِ مفاتیح‏الجنان

گروهی از به اصطلاح شیعیان   امامت ان حضرت را نعوذ بالله

منکر شدند و....وگروهی در حق ایشان در مورد فرزند بزرگوارشان جفاها کردند

از مصادیق دیگر غربت امام مقارن شده دوره زندگی وامامت

ایشان با دوره بنی عباس وخلافت  مامون عباسی است که در در تزویر ومکر ونفاق نظیر ندارد امام با کفر وکافرانیا فسق وفجور علنی حکام  روبرو نیست بلکه با اشخاص پلید ومنافقی روبرو ست که مراتب نفاق انها برای مردم مشخص نیست ومردم نمیتوانند مشی  امام را درست تجزیه وتحلیل کنند وبفهمند که امام با چه  شرایط سختی مواجه است  وحفظ اسلام و امت اسلامی در زمان امثال مامون بسیار سخت تر از زمان امثال یزید است  ولهذاخیلی ها حتی از بزرگان و خواص امام را نشناختندو...ونتوانستند رفتارهای امام را تجزیه وتحلیل کنند ودر حق ایشان جفاها کردند و...باید گفت حقیقتا غریب ترین غرباء‌در میان ائمه علیهم السلام حضرت امام رضا علیه السلام وپس از او حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است .

چه خوب است از راه دور دل روانه استان مقدس رضوی سازیم

و بر در ان استان نورانی بایستیم و به محضر حضرت دوست عرض کنیم که

 

اللَّهُمَّ إِنِّی وَقَفْتُ عَلَى بَابٍ مِنْ أَبْوَابِ بُیُوتِ نَبِیِّکَ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ قَدْ مَنَعْتَ النَّاسَ أَنْ یَدْخُلُوا إِلا بِإِذْنِهِ فَقُلْتَ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِیِّ إِلا أَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ اللَّهُمَّ إِنِّی أَعْتَقِدُ حُرْمَةَ صَاحِبِ هَذَا الْمَشْهَدِ الشَّرِیفِ فِی غَیْبَتِهِ کَمَا أَعْتَقِدُهَا فِی حَضْرَتِهِ وَ أَعْلَمُ أَنَّ رَسُولَکَ وَ خُلَفَاءَکَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ أَحْیَاءٌ عِنْدَکَ یُرْزَقُونَ یَرَوْنَ مَقَامِی وَ یَسْمَعُونَ کَلامِی وَ یَرُدُّونَ سَلامِی وَ أَنَّکَ حَجَبْتَ عَنْ سَمْعِی کَلامَهُمْ وَ فَتَحْتَ بَابَ فَهْمِی بِلَذِیذِ مُنَاجَاتِهِمْ وَ إِنِّی أَسْتَأْذِنُکَ یَا رَبِّ أَوَّلا وَ أَسْتَأْذِنُ رَسُولَکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ثَانِیا وَ أَسْتَأْذِنُ خَلِیفَتَکَ الْإِمَامَ الْمَفْرُوضَ عَلَیَّ طَاعَه عَلِیَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام‏ والْمَلائِکَةَ الْمُوَکَّلِینَ بِهَذِهِ الْبُقْعَةِ الْمُبَارَکَةِ ثَالِثا أَ أَدْخُلُ یَا رَسُولَ اللَّهِ أَ أَدْخُلُ یَا حُجَّةَ اللَّهِ أَ أَدْخُلُ یَا مَلائِکَةَ اللَّهِ الْمُقَرَّبِینَ الْمُقِیمِینَ فِی هَذَا الْمَشْهَدِ فَأْذَنْ لِی یَا مَوْلایَ فِی الدُّخُولِ أَفْضَلَ مَا أَذِنْتَ لِأَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ فَإِنْ لَمْ أَکُنْ أَهْلا لِذَلِکَ فَأَنْتَ أَهْلٌ لِذَلِکَ‏