سفارش تبلیغ
صبا
بینوا فرزند آدم ، مرگش پوشیده است ، و بیمارى‏اش پنهان ، کردارش نگاشته است و پشه‏اى او را آزار رساند جرعه‏اى گلوگیر بکشدش و خوى وى را گنده گرداند . [نهج البلاغه]
نگاهی به اسم او
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» تقوی به تجلی 2


محققا کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس استقامت  کردند  نه خوفی دارند ونه اندوهی   به تبع ایمان با ایات الهی ایمان به کلمات اولیاء حق عزوجل در قلب محقق میشود   خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلا لَکَ وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلا بِکَ وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلا مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَک‏   الصحیفةالسجادیة ص :  206

..مَا ذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَکَ وَ مَا الَّذِی فَقَدَ مَنْ وَجَدَکَ لَقَدْ خَابَ مَنْ رَضِیَ دُونَکَ بَدَلا وَ لَقَدْ خَسِرَ مَنْ بَغَى عَنْکَ مُتَحَوِّلا... مفاتیح‏الجنان      1      273      دعاء حضرت امام حسین علیه السلام در روز عرفهفَإِنَّکَ الْکَافِی لا کَافِیَ سِوَاکَ وَ مُفَرِّجٌ لا مُفَرِّجَ سِوَاکَ وَ مُغِیثٌ لا مُغِیثَ سِوَاکَ وَ جَارٌ لا جَارَ سِوَاکَ خَابَ مَنْ کَانَ جَارُهُ سِوَاکَ وَ مُغِیثُهُ سِوَاکَ وَ مَفْزَعُهُ إِلَى سِوَاکَ وَ مَهْرَبُهُ إِلَى سِوَاکَ‏ وَ مَلْجَؤُهُ إِلَى غَیْرِک   شفاءالصدور ص :  34

     الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا علیه السلام / 381 / 106 باب التفکر و الاعتبار و الهم فی الدین و الإخلاص و الیقین و البصیرة و التقوى و الخوف و الرجاء و الطاعة لله عز و جل...وَ أَرْوِی‏ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَکُونَ أَعَزَّ النَّاسِ‏ فَلْیَتَّقِ اللَّهَ فِی سِرِّهِ وَ عَلَانِیَتِهِ...هرکس میخواهد عزیزترین مردم باشد در سر وعلن تقوی داشته باشد   تفسیر الصافی / ج‏4 / 233 / [سورة فاطر(35): آیة 10] ..... ص : 233

فی المجمع عن النبیّ صلّى اللَّه علیه و آله قال انّ ربّکم یقول کلّ یوم انا العزیز فمن‏ أراد عزّ الدّارین فلیطع ... به یقین پروردگارتان هرروز ندا میدهدکه  یگانه عزیز منم هرکس تصمیم به عزتمندی دارد مطیع باشد  کافی (ط - دار الحدیث) / ج‏15 / 852 / خطبة لأمیر المؤمنین علیه السلام ..... ص : 845

... وَ لَنْ تَعْرِفُوا التَّقْوى‏ حَتّى‏ تَعْرِفُوا الَّذِی تَعَدّى‏... وتقوی رانمیشناسند تا اینکه انراکه مخالفت میکنند بشناسند   بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج‏67 / 284 / باب 56 الطاعة و التقوى و الورع و مدح المتقین و صفاتهم و علاماتهم و أن الکرم به و قبول العمل مشروط به ..... ص : 257

- وَ قَالَ علیه السلام  … فَإِنَّ تَقْوَى اللَّهِ دَوَاءُ دَاءِ قُلُوبِکُمْ وَ بَصَرُ عَمَى أَفْئِدَتِکُمْ وَ شِفَاءُ مَرَضِ أَجْسَادِکُمْ وَ صَلَاحُ فَسَادِ صُدُورِکُمْ وَ طَهُورُ دَنَسِ أَنْفُسِکُمْ وَ جِلَاءُ غِشَاءِ أَبْصَارِکُمْ وَ أَمْنُ فَزَعِ جَأْشِکُمْ وَ ضِیَاءُ سَوَادِ ظُلْمَتِکُمْ فَاجْعَلُوا طَاعَةَ اللَّهِ شِعَاراً دُونَ دِثَارِکُمْ وَ دَخِیلًا دُونَ شِعَارِکُمْ وَ لَطِیفاً بَیْنَ أَضْلَاعِکُمْ وَ أَمِیراً فَوْقَ أُمُورِکُمْ وَ مَنْهَلًا لِحِینِ وِرْدِکُمْ وَ شَفِیعاً لِدَرَکِ طَلِبَتِکُمْ وَ جُنَّةً لِیَوْمِ فَزَعِکُمْ وَ مَصَابِیحَ لِبُطُونِ قُبُورِکُمْ وَ سَکَناً لِطُولِ وَحْشَتِکُمْ وَ نَفَساً لِکَرْبِ مَوَاطِنِکُمْ فَإِنَّ طَاعَةَ اللَّهِ حِرْزٌ مِنْ مَتَالِفَ مُکْتَنِفَةٍ وَ مَخَاوِفَ مُتَوَقَّعَةٍ وَ أُوَارِ نِیرَانٍ مُوقَدَةٍ فَمَنْ أَخَذَ بِالتَّقْوَى عَزَبَتْ‏ عَنْهُ‏ الشَّدَائِدُ بَعْدَ دُنُوِّهَا وَ احْلَوْلَتْ لَهُ الْأُمُورُ بَعْدَ مَرَارَتِهَا وَ انْفَرَجَتْ عَنْهُ الْأَمْوَاجُ بَعْدَ تَرَاکُمِهَا وَ أَسْهَلَتْ لَهُ الصِّعَابُ بَعْدَ انْصِبَابِهَا وَ هَطَلَتْ عَلَیْهِ الْکَرَامَةُ بَعْدَ قُحُوطِهَا وَ تَحَدَّبَتْ عَلَیْهِ الرَّحْمَةُ بَعْدَ نُفُورِهَا وَ تَفَجَّرَتْ عَلَیْهِ النِّعَمُ بَعْدَ نُضُوبِهَا وَ وَبَلَتْ عَلَیْهِ الْبَرَکَةُ بَعْدَ إِرْذَاذِهَا فَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی نَفَعَکُمْ بِمَوْعِظَتِهِ وَ وَعَظَکُمْ بِرِسَالَتِهِ وَ امْتَنَّ عَلَیْکُمْ بِنِعْمَتِهِ‏    الکافی (ط - الإسلامیة) / ج‏2 / 268 / باب الروح الذی أید به المؤمن ..... ص : 268

1- الْحُسَیْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى جَمِیعاً عَنْ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعْدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِی سَلَمَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدِ بْنِ غَزْوَانَ عَنِ ابْنِ أَبِی نَجْرَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی خَدِیجَةَ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ ع فَقَالَ لِی إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَیَّدَ الْمُؤْمِنَ‏ بِرُوحٍ‏ مِنْهُ‏ تَحْضُرُهُ فِی کُلِّ وَقْتٍ یُحْسِنُ فِیهِ وَ یَتَّقِی وَ تَغِیبُ عَنْهُ فِی کُلِّ وَقْتٍ یُذْنِبُ فِیهِ وَ یَعْتَدِی فَهِیَ مَعَهُ تَهْتَزُّ سُرُوراً عِنْدَ إِحْسَانِهِ وَ تَسِیخُ فِی الثَّرَى عِنْدَ إِسَاءَتِهِ فَتَعَاهَدُوا عِبَادَ اللَّهِ نِعَمَهُ بِإِصْلَاحِکُمْ أَنْفُسَکُمْ تَزْدَادُوا یَقِیناً وَ تَرْبَحُوا نَفِیساً ثَمِیناً رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً هَمَّ بِخَیْرٍ فَعَمِلَهُ أَوْ هَمَّ بِشَرٍّ فَارْتَدَعَ عَنْهُ ثُمَّ قَالَ نَحْنُ نُؤَیِّدُ الرُّوحَ بِالطَّاعَةِ لِلَّهِ وَ الْعَمَلِ لَهُ.   با ایمان قلبی به ایات الهی وکلمات  راویان ومفسرین  امین  خود بخود تقوی ایجاد میشود تقوی از عبودیت غیر  چون "غیر " در برابر بارقه جلوه  ذات مطلق احدیتی که قلب   رهبر و زعیمی  در عالم اسلام  مشاهده نموده است  جلوه ای ندارد   وبرای مومن حقیقی به این ایات   چیز قابل ذکری به حساب نمی اید  وتقوی از توجه به دنیا و زخاریف ان نیز  حاصل میشود چون   مشاهده کننده جلوه حق تعالی  ومومن به ایات الهی  دنیا را بسیار کوچک و حقیر میبند  وبنابراین  به هیچ وجه قلبش متوجه  "قلیل وناچیز"    نمیشود   و "تقوی از انیت وانانیت "  حاصل میشود  برای  انکه     فلب مشاهده کرده است جلوه "  رب"  را و جایگاه خودش را نزد او ودر برابراو   .    وقتی رهبرانی  در دنیای اسلام  به این مشاهده و توفیقات همراه ان  دست یابند به ایمان قلبی میرسند  ذات این ایمان  و  تقوی ناشی ازا ن  انها را تشنه  ملاقات ودیدارمجدد و مکرر و  حصول مراتب برتر وعالیه ان میکند   این ایمان متزاید و تقوی رو به پیشرفت  نورانیت قلبی ایجاد میکند  وقلب رهبران   محل حضور وجلوس  ملائک وی یا در مراحل بعد   حضور خود  حق تعالی میشود  قلب الهی این چنینی  چشم و.گوش وسایر جوارح را الهیه و نورانی نموده و همه  حرکات و سکنات و اشارات و بیانات  را الهی میکند   براین اساس  مجموعه فعل وی  فعل حق تعالی میشود  و قتی فعل الهیه شد مسلما  مقاصد  اسلامی  به نحو احسن محقق میگردد   خاصیت دیگر  چنین ایمان وتقوایی که ناشی از  مشاهده   حقیقی باطنی روح  انسانی است  میل به  چشاندن این لذت و بهجت به سایرین است وبراین اساس      هدایت عوام  بوسیله  خواص   متعاقب  ان به حاصل میشود همانطور که رهبری علی الدوام در کار حصول ایمان برتر وتقوی بیشتر است  به تناسب درک فیوضات برتر  و برکات بیشتر از مشاهده   انوار جمال  اثرات  دعوت مردم به  ایمان و عبودیت و به تبع ان تقوی بوسیله او  بیشتر و گسترده تروقوی تر میشود  و  برکات ناشی از اثار این تقوی  روبه گسترش همه جانبه   جامعه را نورانی و الهی   خواهد کرد  و این نورانیت نصرت عظیم  الهی را همره خواهد داشت نصرتی که  هینمه همه شیاطین و ستمکاران و طواغیت را را درهم خواهد ریخت و جهان را از یکپارچه نور ومعرفت واطاعت   خواهد نمود   و  اسمان وزمین  برکات خودرا  براهل ان بوفور ارزانی خواهند داشت  برای توفیق در حصول تجلی راهکارهایی ارائه شده است  درقران مجید اتیان "عمل صالح" و" عبادت خالصانه"  بصورت اجمالی شرط لقا ء بیان شده است  ولی برای دست خالی ازهر توشه وجاهل از هر راه وطریقه بهترین گزینه تصمیم  واراده قطعی به توفبق است مطالعه  هدفمند مفاد مناجات های اولیاء علیهم السلام برای بکارگیری  عبارات وجملات و  انتخاب مکانی دور دست  وجبین برخاک نهادن   به سجده های مکرر و طولانی  وتضرع و التماس  کم کردن خواب وخوراک و شهوات و وطرح  مکرر  ومجدانه  سئوال اساسی ومهم " رَبِّ أَرِنی‏ أَنْظُرْ إِلَیْکَ " همراه با  سماجت  و امیدواری سرانجام به حسب ایه قرانی مَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ   عنکبوت ایه 5   نتیجه خواهد داد ومرتبه ای ازتجلی را شاهد خواهد بود

وبرای انهاکه به " کربلا" اشنایی وبه نام " حسین "  معرفتی دارند    تشنگی وقدحی  از  اب و کمی تربت حسینی   واندیشه  مختصری به  ظهر عاشورا  کافی است  به این صورت که   با  حال عطش شدید درحالی که   به تصویری از طفلی گلوبریده  منقوش در مصلی و مشک خشکیده اویز  کنار ان  چشم دوخته اند  به نماز ایستند و مکرر ذکر" یاحسین " کنند وسلام گویند حبیب حضرت محبوب رابه  همان کلماتی که حضرت رب حبیش را سلام میدهد"  السلام علیک یا اباعبدالله"  سلام برتو ای  پدر علی اصغر  با کربلایی شدن جسم و جان وروح و روان  تکبیره الاحرام گویند  وبه شفاعتش   درسجود به دستگیری حق جل وعلا توفیق یافته و به مقصود رسند  انشاء الله تبارک وتعالی  که حضرت صادق ال محمد علیهم السلام فرموده اند.....‏ السُّجُودُ عَلَى تُرْبَةِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ  علیه السلام  یَخْرِقُ الْحُجُبَ‏ السَّبْعَ‏..  الدعوات (للراوندی) / سلوة الحزین / النص / 188 / فصل فی التداوی بتربة مولانا و سیدنا أبی عبد الله الحسین ع و الدعاء و الصدقة و الحث على ذلک ..... ص : 180              والسلام علی سیدنا و  مولانا الامام  السید علی الخامنه ای ورحمه الله وبرکاته     اللهم احفظه و ایده وانصره و بلغ مناه واستجب دعائه وانصر من نصره واخذل من خذله.





نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رب صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم ( دوشنبه 92/7/22 :: ساعت 9:28 صبح )
»» تقوی به تجلی

                                                               

  تقوی  به تجلی  

چکیده 

کسب تقوی و بخصوص ارتقاء مراتب  ان بصورت فردی و اجتماعی  " فرقانی " است  برای هدایت همه امور در صحیح ترین ودقیق ترین  وبهینه ترین شکل ان  تقوی  ازترک واجبات  واتیان محرمات ,  تقوی از توجه به دنیا وزخارف و لذائذ ان,  تقوی ازانیت و  انانیت  و بویژه  تقوی از استمداد و عبودیت  غیر حق تبارک وتعالی  بعضی از مراتب تقوی هستند که حصول انها موجب نورانیت  اندیشه ها و رفتارهاست   بر ای کسب ان   راهکارهایی ارائه شده است ولی تقوی به تجلی  جلوه ای از نور  الهیه در قلب و مشاهده نشانی از رب  تقوی  عملی و حقیقی محسوب میشود وسبب ایمان یقینی است

کلمات کلیدی : تجلی   , ایمان ,   تقوی   ,   فرقان 

"تقوی حقیقی قلبیه"   به " تجلی " حاصل میشود و تجلی عبارت است از مشاهده  عینی وشهودی قلبی  ایه ای از ایات الهیه واسمی از اسماء ازلیه وابدیه و  شعاعی از پرتو نور وجود صمدانیه  جل جلاله که به عدد انفس وایات واسماء متکثر ومتعدد و  قابل جلوه است و مرتبه  عالیه  ان  تجلی اعظم ومشاهده عینیه قلبیه نور  وجود واحد و وحدوث صعق مطلق  است  و  گشایش زبان  فالب ملکیه به "قل هوالله احد الله الصمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوا احد"    پس از "‍افاقه  " تا" ابصار قلوب"   به "ضیاء" " نظر"  نورالسمواات والارض  منور نشود ودعای" مضطر"  در "سئوال"   "وانر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک"  به اجابت نرسد" دل "  مومن به  وجود حق و حضورش نشود و تا دل  این وجود و حضور را درک نکند ایمانش لفظی  وتقوایش صوری است  وبدیهی است که چنین ایمان و تقویی صاحبش را سودی نباشد چه رسد به دیگران    خدای متعال با انتخاب حضرت موسی علی نبینا  واله وعلیه السلام به عنوان شاهد ونمونه به امر تجلی و لقا ء وذکر نحوه و مراحل تعالی ایمانی و تقوایی او اشاره نموده  است   ان حضرت   در مقام دعا  هنگام مناجات در  میقات  اظهار میدارد که رَبِّ أَرِنی‏ أَنْظُرْ إِلَیْکَ ودرجواب میشنود که  لن ترانی وَ لکِنِ انْظُرْ إِلَى الْجَبَلِ  فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکانَهُ فَسَوْفَ تَرانی ‏ وقتی تجلی در جبل واقع میشود موسی با اینکه شاهد تجلی بوده است ونه محل تجلی  دجارنوعی  صعق میشود و  وقتی بخود می اید اظهار میدارد سبحانک تبت وانا اول المومنین  ... وَ لَمَّا جاءَ مُوسى‏ لِمیقاتِنا وَ کَلَّمَهُ رَبُّهُ قالَ رَبِّ أَرِنی‏ أَنْظُرْ إِلَیْکَ قالَ لَنْ تَرانی‏ وَ لکِنِ انْظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکانَهُ فَسَوْفَ تَرانی‏ فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَکًّا وَ خَرَّ مُوسى‏ صَعِقاً فَلَمَّا أَفاقَ قالَ سُبْحانَکَ تُبْتُ إِلَیْکَ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنینَ  سوره اعراف ایه 143  بنابراین    " ایمان "     ثمره    "  تجلی"  است  . ان حضرت   در سیر تکاملی ایمان وتقوی  سرانجام  به مرحله خرق حجب اسماء و صور و مشاهده نور وجود او در ذات هر  وجود  میرسد با"خرق"    "وقر" از  ذائقه سمع    میشنود که    "  نار"  نیست  یقینا " منم" " پروردگارت "  پابرهنه شو  تو در وادی مقدسی  تو منتخبی  بشنو انچه میگویم   یقینا منم" الله"   همه کاره عالم پس فقط مرا بندگی کن وبه یاد من  اقامه نمازکن      إِنِّی أَنَا رَبُّکَ فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ وَأَنَا اخْتَرْتُکَ فَاسْتَمِعْ لِمَا یُوحَى إِنَّنِی أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِی وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکْرِی   طه  ایه 12تا   14

بنابراین  بر اساس  فرهنگ قرانی  لقاء و تجلی حضرت حق جل وعلا ممکن است   وراه حصول این مهم براساس ایه 143  اعراف انتخاب محل مناسبی برای  مناجات مستمر  و  در خواست موکد است  وباحصول  این مهم  یعنی   مشاهده و رویت  تجلی جلوه ای از جمال حضرت حق عزوجل وتبارک وتعالی " ایمان حقیقی"  حاصل و به تبع ان "تقوی قلبی"  و روحی شکل می گیرد   در ایه اخر سوره کهف نیز ضمن اشاره به  امر" لقاء"   راهکار  حصول  لقاء رب "عمل صالح"  و"عبادت خالصانه "  معرفی شده است  قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحى‏ إِلَیَّ أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً  کهف 110  ودر ایه 5 سوره عنکبوت به حتمی بودن امر لقا ء و تجلی برای  امیدوار و خواهان ان اشاره شده است  مَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ   عنکبوت ایه 5   کسى که به دیدار خدا امید دارد، به یقین زمان ان فرا میرسد ، و او شنواى داناست    .بررسی و مطالعه  نشان میدهد که همه انبیاء و  رهبران الهی  نوعی  ازین تجلی را شاهد بوده اند  وبه دنبال ان  ایمان وتقوی حقیقی یافته اند  و بعد از این هدایت الهییه مامور به  بیداری و هدایت عامه شده اند  " طور سینا"  " مسجد خیف"  "بئر شیع"  "بیت ایل"  و"ساعیر "و" جبل  حوریث" و " فاران "  بعضی از این  مکانهای مهم و نمونه ای از محل های  این  تجلیات است  که در دعای شریف سمات از انها یاد شده است   که  مطالعه مکان شناسی  تاریخی انها  برای  ارزومندان و امیدواران  "تجلی"   و " لقاء "  ضروری است    ... وَ بِمَجْدِکَ الَّذِی تَجَلَّیْتَ بِهِ لِمُوسَى کَلِیمِکَ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی طُورِ سَیْنَاءَ وَ لِإِبْرَاهِیمَ عَلَیْهِ السَّلامُ خَلِیلِکَ مِنْ قَبْلُ فِی مَسْجِدِ الْخَیْفِ وَ لِإِسْحَاقَ صَفِیِّکَ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی بِئْرِ شِیَعٍ وَ لِیَعْقُوبَ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی بَیْتِ إِیلٍ وَ بِنُورِکَ الَّذِی قَدْ خَرَّ مِنْ فَزَعِهِ طُورُ سَیْنَاءَ وَ بِمَجْدِکَ الَّذِی ظَهَرَ عَلَى طُورِ سَیْنَاءَ فَکَلَّمْتَ بِهِ عَبْدَکَ وَ رَسُولَکَ مُوسَى بْنَ عِمْرَانَ وَ بِطَلْعَتِکَ فِی سَاعِیرَ وَ .....ظُهُورِکَ فِی جَبَلِ فَارَانَ......وَ فِی طُورِ سَیْنَاءَ وَ فِی جَبَلِ حُورِیثَ فِی الْوَادِ الْمُقَدَّسِ فِی الْبُقْعَةِ الْمُبَارَکَةِ  ...             جمال‏الأسبوع‏بکمال‏العمل‏المشروع ص :  535  .

  بعد ازوقوع  تجلی اعظم و بی نظیر وبی بدیل  در حراء وجبل فاران  ونزول ماعده اسما نی قران کریم اگرچه نبوت ختم گردیده است  و لی  راه  مجاهدت برای لقاء درتجلی  انوار الهیه ومشاهدات ربوبیه منقطع نشده است  مطالعه وکنکاوش در  اقیانوس  معارف و ادعیه و مناجاتهای پر سوز وگداز  حضرات ائمه معصومین  علیهم السلام  نشان میدهد  که  انقطاع الی الله و مشاهده  جمال جمیل  مطلق  الهیه درخواست همیشگی و  مقصود اصلی  همه اولیاء الهی بوده است  که برای نمونه به موارد مهمی ازانها اشاره میشود  مناجات شعبانیه :    شعبانیه  مناجات عمومی حضرات ائمه هدی علیهم السلام بوده است که  قسمتهایی ازا ن امده است : ...:الهى، هب لی کمال الانقطاع إلیک، و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتّى تخرق ابصار القلوب حجب النّور فتصل إلى معدن العظمة و تصیر ارواحنا معلّقة بعزّ قدسک. ....الهى، و اجعلنى ممّن نادیته فاجابک، و لا حظته فصعق لجلالک... الإقبال‏بالأعمال‏الحسنةفیمایعمل‏مرةفی‏السنة ج : 3  ص :  299        

دعای عرفه:  در این دعای سراسر نور ومعرفت  داریم که حضرت سید الشهداء علیه السلام در مقام مناجات  اظهار میدارد  ...إِلَهِی تَرَدُّدِی فِی الْآثَارِ یُوجِبُ بُعْدَ الْمَزَارِ فَاجْمَعْنِی عَلَیْکَ بِخِدْمَةٍ تُوصِلُنِی إِلَیْکَ ...الأنوارالساطعة ج : 5  ص :  344 

صحیفه سجادیه :  سراسر این کتاب نور  مشحون از مناجات  طلب وصال و لقاء است ازجمله در :         «إلهى فاجعلنا من الذین توشحت اشجار الشوق إلیک فی حدائق صدورهم ، و أخذت لوعة محبتک بمجامع قلوبهم»...و الحقنا بعبادک الذین هم بالبدار إلیک یسارعون، و بابک على الدوام یطرقون، و إیاک فی اللیل و النهار یعبدون، و هم من هیبتک مشفقون، الذین صفیت لهم المشارب، و بلغتهم الرغائب، و انجحت لهم المطالب، و قضیت لهم من وصلک المآرب، و ملأت لهم ضمائرهم من حبک، و رویتهم صافی شرابک، فبک إلى لذیذ مناجاتک وصلوا، و منک على أقصى مقاصدهم حصلوا»...ثم قال:«فقد انقطعت إلیک همتى، و انصرفت نحوک رغبتی، فأنت لا غیرک مرادى، و لک لا سواک سهرى و سهادی.و لقاؤک قرة عینی، و وصلک منى نفسی، و إلیک شوقی، و فی محبتک و لهى، و إلى هواک صبابتی، و رضاک بغیتی، و رؤیتک حاجتی، و جوارک طلبی، و قربک غایة مسألتی، و فی مناجاتک روحی و راحتی، و عندک دواء علتی، و شفاء غلتی، و برد لوعتی، و کشف کربتى»...ثم قال:«و لا تقطعنى عنک، و لا تباعدنى منک، یا نعیمى و جنتى و یا دنیاى و آخرتی». جامع‏السعادات ج : 3  ص :  153مناجات العارفین :

   ودر مناجات المفتقرین :َ و قال أیضا: إلهی ما ألذ خواطر الإلهام بذکرک على القلوب، و ما أحلى المسیر إلیک فی مسالک الغیوب، و ما أطیب حبک، و ما أعذب شرب قربک.. الى أن قال: و غلتی لا یبردها الا وصلک ، و لوعتی لا یطفئها الا لقاؤک، و شوقی إلیک لا یبله الا النظر إلى وجهک، و قراری لا یقر دون دنویّ منک، و لهفتی لا یردها الا روحک، و سقمی لا یشفیه الا طبک، و غمی لا یزیله الا قربک، و جرحی لا یبرئه الا صفحک، و صدأ قلبی لا یجلوه الا عفوک، و وسواس صدری لا یزیحه الا منّک...                         الأخلاق ص :  267 آیة اللّه آقاى سید عبد اللّه شبّر قدس سرّه:  بعد ازحضرات  انبیاء و ائمه هدی علیهم السلام  نیز رهبرانی به کسب ایمان و تقوی حقیقی و باطنی دست یافته اند ودر سایه ان  موجبات  نهضت های  بیداری اسلامی  و هدایت  عامه شده اند که با تبعیت ازسیره وسنت رهبران الهی   برای کسب توفیق  در حصول مرتبه ای هر چند نازله ازتجلی الهی  برنامه  دقیق داشته وتلاش ها  ومجاهدات نموده اند  . درعصر ما حضرت امام خمینی رحمت الله علیه  نمونه ای ازرهبران  موفقی است  که در سایه همت وتلاش وبرنامه ریزی  ومچاهدت مستمر به مراتبی از این ایمان وتقوی  دست یافته است  و در سایه چنین ایمان  وتقوایی که به مشاهده قدرت ازلیه وابدیه الهیه  حاصل شده است یک تنه در مقابل  مجموعه قدرتمندان و طواغیت ایستاده و هیمنه انها درهم ریخته است همه اثار فکری حضرت امام رحمه الله علیه  وبخصوص  کتاب پر ارزش  چهل حدیث  که تراوش فکری ان امام همام در سن چهل سالگی است و روش و سیره عملی او در زندگی فردی و اجتماعی و مواجهه او با صاحبان زر و زور و تزویر  وشجاعت وشهامت  بی نظیرش  در ایستادگی قدرتمندانه در برابر ابرقدرتهای شرق وغرب و رد انها همگی نشان از مشاهده عظمت الهیه قلبیه وی دارد   نمو نه ای از اثر قلمی وفکری حضرت امام رحمه الله علیه که معرف روح بلند والهی ایشان است  عبارت زیراست :

...تا آن که لایق حضور حضرت گردیم و جلوه ای از جلوه های عظمت در سرّ روح ما تجلّی کند. و چون نور عظمت را به مقدار استعداد خود دریافتیم، متذکّر شویم رجوع خود را به حق و وقوف خویش را در محضر مقدّسش در روزی که "ظاهر شود اعمال هر کس در نزدش و به مولای خود که حق است همه رجوع کنند و خط بطلان بر همه هواهای نفسانیّه و معبودهای باطله کشند. پس، در محضر چنین عظیم الشأنى که تمام دار تحقّق جلوه‏اى از جلوات فعل او است چون تو و من مسکینى باید به قدم خوف و رجاء تردّد کنیم و بایستیم. چون ضعف و فتور و بیچارگى و فقر و ذلت خود و عظمت و حشمت و جلال و کبریاى ذات مقدس را دیدیم، از خطر مقام در خوف و خشیت باشیم، و چون رحمت و عطوفت و الطاف غیر متناهیه و کرامات بى پایان را دریافتیم، امیدوار گردیم   و جلوه‏اى از جلوه‏هاى عظمت در سرّ روح ما تجلّى کند... آداب الصلوة  ، ص: 120 

براین اساس  رهبران وزعمای عالم اسلام چنانچه بخواهند  به اسلام که روش  زندگی برای  رسیدن به  مقصد ربوبیت است  هدایت کنند  وبیداری عظیم اسلامی واحیای تمدن و فرهنگ  غنی  وبی بدیل الهی  را شاهد باشند قبل از هر چیز لازم است   برای کسب مدارج عالیه تقوی برنامه ریزی کنند   برای حصول  "تقوی "  "ایمان باطنی وحقیقی "  لازم است که در سایه تجلی و مشاهده  بدست می اید  براین اساس  برنامه ریزی برای حصول تچلی و مشاهده  قلبی و روحانی  نوری از انوار وجود حق جل وعلا   قدم نخستین  وراهکار اساسی است  مطالعه و تحقیق  در  زمینه  سهل الوصولترین  راههای  کسب این مهم و برنامه ریزی برای این امر اساسی و حیاتی مهمترین کار  برای تضمین  موفقیت جنبشهای بیداری اسلامی و سلامت ان از افات است  وقتی  رهبر از یک جنبش وانقلاب اسلامی  در هرکجای این عالم  موفق شود  به  مشاهده  باطنی  وجود  خدای تبارک وتعالی وحضور وی  مومن میشود   مومن حقیقی به قران  مجید ومفاهیم ومعانی  ان ازجمله :  ولایت حق تعالی :  إِنَّ وَلِیِّیَ اللّهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتَابَ وَهُوَ یَتَوَلَّى الصَّالِحِینَ   وَالَّذِینَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ لاَ یَسْتَطِیعُونَ نَصْرَکُمْ وَلآ أَنفُسَهُمْ یَنْصُرُون اعراف ایه-197 196       

بى‏تردید سرور من آن خدایى است که قرآن را فرو فرستاده و او ولی  صالحین  است و کسانى را که به جاى او مى‏خوانید نمى‏توانند شما را یارى کنند و نه خویشتن را یارى دهند  ذَلِکُمُ اللّهُ رَبُّکُمْ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ خَالِقُ کُلِّ شَیْءٍ فَاعْبُدُوهُ وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ وَکِیلٌ انعام  ایه 102 این است‏خدا پروردگار شما هیچ معبودى جز او نیست آفریننده هر چیزى است پس او رااطاعت کنید و او بر همه  چیز وکیل  است  اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ  تغابن 13  الله جز او کاره ای در عالم   نیست و مؤمنان باید تنها بر خدا اعتماد کنند

قُلْ    إِنِّی نُهِیتُ أَنْ أَعْبُدَ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ لَمَّا جَاءنِیَ الْبَیِّنَاتُ  مِن رَّبِّی وَأُمِرْتُ أَنْ أُسْلِمَ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ  غافر 66

بگو من نهى شده‏ام از اینکه جز خدا کسانى را که شما مى‏خوانید پرستش کنم در صورتیکه  که از جانب پروردگارم مرا دلایل روشن رسیده است  و مامورم که فرمانبر پروردگار جهانیان باشم  إِنَّهم  لَن یُغْنُوا عَنکَ مِنَ اللَّهِ شَیئًا وإِنَّ الظَّالِمِینَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ وَاللَّهُ وَلِیُّ الْمُتَّقِینَ  جاثیه 19

هرگز بی نیاز نمیکنند ترا ازخدا   و ستمگران بعضى‏شان دوستان بعضى دیگرند و خدا ولی  پرهیزگاران است ُ  کافی بودن او:  ....فَقُلْ حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ  توبه129 بگو خدا مرا بس است هیچ معبودى جز او نیست بر او توکل کردم و او پروردگار عرش بزرگ است (129) 

      وَلِلّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ وَکَفَى بِاللّهِ وَکِیلاً  نساء ایه 132 و آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آن خداست و اتکا ء به او  کافی است   مَنْ کانَ یُریدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمیعاً  سوره فاطر ایه 10 هر کس عزت و سربلندى مى‏خواهد بداند که  همه عزت ها به دست اوست   

وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لکِنَّ الْمُنافِقینَ لا یَعْلَمُونَ منافقون  ایه 8 عزت از آن خدا و از آن پیامبر او و از آن مؤمنان است لیکن منافقان  نمى‏دانند (8) 

اثار وبرکات  تقوی او:       وَاتَّقُواْ اللّهَ وَیُعَلِّمُکُمُ اللّهُ وَاللّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ  بقره ایه 282     تقوی پیشه کنی تا خدا معلمتان شود خدا به همه چیز داناست

    و مَن یَتَّقِ اللّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجـا طلاق ایه 2 کسیکه تقوی پیشه کند خدا برای او را ه بیرون رفتن ازبحران قرار میدهد و مَن یَتَّقِ اللّهَ یَجعَل لَهُ مِن اَمرِهِ یُسرا       طلاق ایه 4      کسیکه تقوی پیشه کند خدا امور وکارها را بر او  اسان میکند

فمن اتّقى و اصلح فلا خوفٌ علیهم و لا هم یحزنون اعراف 35 پس کسیکه تقوی پیشه کند و صالح باشد  هیچ خوف و اندوهی  نخواهد داشت  «ولَو اَنَّ اَهلَ القُرَی ءامَنوا واتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَیهِم بَرَکـت مِنَ السَّماءِ والاَرضِ ..اعراف 96 اگر اهل قریه ای مومن باشند وتقوی پیشه کنند به یقین   درهای برکات اسمان وزمین را بر انها می گشاییم  نصرت الهی :  وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ   بقره ایه 194 تقوی پیشه کنید  و بدانید که خدا با تقواپیشگان است  «بَلی اِن تَصبِروا وتَتَّقوا و یَأتوکُم مِن فَورِهِم هـذا یُمدِدکُم رَبُّکُم بِخَمسَةِ ءالـف مِنَ المَلـئِکَةِ مُسَوِّمین • وما جَعَلَهُ اللّهُ اِلاّ بُشری لَکُم ولِتَطمَئِنَّ قُلوبُکُم بِهِ ومَا النَّصرُ اِلاّ مِن عِندِ اللّهِ العَزیزِ الحَکیم» ال عمران 126-125

آرى اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید و همچنان  بر شما بتازند همانگاه پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشته نشاندار یارى خواهد کردخدا وعده پیروزى را جز مژده‏اى براى شما قرار نداد تا شادمان شوید و دلهاى شما بدان آرامش یابد و پیروزى جز از جانب خداوند تواناى حکیم نیست   ..واِن تَصبِروا وتَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شیــًا اِنَّ اللّهَ بِما یَعمَلونَ مُحیط ال عمران120 اگر .. و اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید مکر وحیله انها هیچ ضرری  به شما نمى‏رساند یقینا خداوند به آنچه مى‏کنند احاطه دارد 

واَنجَینَا الَّذینَ ءامَنوا وکانوا یَتَّقون نمل 53 و کسانى را که ایمان آورده و تقوا پیشه کرده بودند نجات دادیم   یُنَزِّلُ الْمَلآئِکَةَ بِالْرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ أَنْ أَنذِرُواْ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنَاْ فَاتَّقُونِ نحل 2 

فرشتگان را با روح به فرمان خود بر هر کس از بندگانش که بخواهد نازل مى‏کند که بیم دهید که کاره ای جز او در عالم نیست  پس تقوی پیشه کنید     إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ  احقاف 13

....




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رب صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم ( دوشنبه 92/7/22 :: ساعت 9:27 صبح )
   1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در دل منبری بگذار این شب ها
نطفه فساد ، بسته شده است
پرواز ان انقلاب کی محقق خواهد شد ؟
مصیبتی که کمتر ذکر میشود
زنده باد سگ ایرانی
مست است زمین زیرا ...
کم نمودن عوارض داروهای کولیت
لبخند بر لب که می پسندیم
پی امد عدم امتثال فرمان الهی در غدیر
شب سواری سفر منتهی به محضر دوست
افول یلدا
جمعی که پاس محملشان داشت جبرئیل
کربلا را زنده نگه دارید
به علامت حلول روز انتقام ...
ماشالا 12 قلو زاییده تا حالا چند بار
[همه عناوین(1817)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 43
>> بازدید دیروز: 465
>> مجموع بازدیدها: 2315935
» درباره من

نگاهی به اسم او
مدیر وبلاگ : رب صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم[1766]
نویسندگان وبلاگ :
سلام بر دوستان ومهمانان عزیز
سلام بر دوستان ومهمانان عزیز[36]
بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم (@)[0]


بسم الله الرحمن الرحیم سعی میشود مطالب مفیدی ازنوشته های خوب انتخاب ودرج گردد تشکر و... لازم نیست تذکر خطاها واشکالات برای رفع انها موجب سپاس است ادرس پست الکترونیکی جمع بندی کننده مطالبwazkornyalltime@gmail.com نکته مهم : مطالب این وبلاگ منتخبی از نوشته های دیگران است

» پیوندهای روزانه

اهداء‏عضو [170]
غدیر صفحه سلامت [110]
پارسی طب [207]
www.healingwell.com/community/ [370]
انجمن درمانگران ایران [182]
http://www.nlm.nih.gov [184]
تهران دکتر [157]
http://www.healthline.com [171]
ایران طبیب [148]
اخبار بهداشتی [150]
تبادل نظر در باره بیماری ها به فارسی [217]
www.medicinenet.com/ [24]
رشد [18]
سایت شهید بزرگوار اوینی رحمه الله علیه [18]
سایت مسجد مقدس جمکران [20]
[آرشیو(16)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
حضرت معصومه سلام الله علیها[2] .
» آرشیو مطالب
کولیت در منابع خارجی English
کولیت ودرمان ان
داروخانه غذایی
سخنرانی حضرت امام که منجر به تبعید ایشان شد
زیبایی اول و زیبایی دوم وسوم
کرون در متون خارجی English
امدنم بهر چه بود
همسر زیبا انتخاب کنید
هفت نکته مهم برای دانشجویان
غریب غریبان
سه سطر تابکوی زندگی
خودتان را نبازید
حضرت امام باقر علیه السلام
داروهای مربوط به بیماریهای کولیت وکرون و...
کبد
ویژه تولد امام هادی علیه السلام
کولیت وکرون در منابع فارسی
پروژه حذف ایران از مدیریت علمی جهان
امام جواد علیه السلام
لذتهای سه گانه
خانواده و کودک وشیردهی
IBS
شهید غفاری رحمه الله علیه
محرم وعاشورا
نشانه سرطان و سرطان رحم
کولیت مطالب متنوع
کربلای غزه
پاسخ به سئوالات Answers to questions
گلها
پیامبر اعظم صلی الله علیه واله وسلم
کریم اهل بیت علیهم السلام
حضرت امام کاظم علیه السلام
کربلا و عاشورای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
اربعین
شهر نور
علوم زمین ومعدن
برای ارشیو
*در دست ارشیو
تکراری ها
بقیع مظلوم
حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها
نوروز
مناجات
ذهن وخلاقیت
امام خمینی رحمه الله علیه
حضرت زینب سلام الله علیها وروز پرستار
جمعه
شخصیتهای ماندگار وگفتار انان
ایام الله و روزهای تاریخی
انتخابات
معرفی نرم افزار
گوناگون
دوستی وعشق
ماه رمضان
غدیر
دهه فجر
گوناگون

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
سلام بر شهیدان نهضت اسلامی ودرود بر مجاهدان راه اسلام
پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
نسیم ظهور
.دوازدهمین سوارسرنوشت
لــبــخــنــد قـــلـــم
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم و اهلک اعدائهم
لحظه های آبی
لنگه کفش
خادمان خانه دوست
آج
جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی
نهان خانه ی دل
دارالقران الکریم جرقویه علیا
جغجغه‌
منتظر ظهور
سکوت ابدی
چلچراغ شهادت
شین مثل شعور
رقصی میان میدان مین
عاشق آسمونی
سلام بر مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
.:: بوستان نماز ::.
سروش دل
روانشناسی آیناز
جبهه مقاومت وبیداری اسلامی
هیئت بیت العباس (ع) روستای المشیر
*تنهایی من*
تسنیم عشق
طراوت باران
اســــوه هــــا
+O
****شهرستان بجنورد****
قعله
مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Darab University

.: شهر عشق :.
زیبایی
بوی سیب

سایت روستای چشام (Chesham.ir)
تیشه های اشک
صحبت دل ودیده
بندیر
رایحه
سرفرازان
شهیدان لاله های لاله زارند
یک
حق جو وحق بگو اگر چه تلخ باشد
رازهای موفقیت زندگی
مرام و معرفت
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
شجره طیّبه
اسطوره عشق مادر
نور
عشق
توشه آخرت
Manna
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
عشاق
سیاه مشق های میم.صاد
ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
عشق و شکوفه های زندگی
مهر بر لب زده
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
ورزشهای رزمی
مهر89
sajadb.tk
گلهای یاس
ثقلین

قل هوالله احد
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
همای رحمت
کلبه حقیرانه من
من و خودم
آتیه سازان اهواز
ژئوماتیک
نوری چایی_بیجار
زندگی
عطر ریحان
سوادکوهی ریکا
allah is my lord
حاج رضوان
بهار عشق
صل الله علی الباکین علی الحسین
تینا
بر و بچه های ارزشی
جامع ترین وبلاگ خبری
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
مذهب عشق
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
چیزهای جالب
فقط من برای تو
یادداشتهای روزانه رضا سروری
دوباره سبز می شویم...
مندیر
چه زود دیر میشه
امیدزهرا سلام الله علیها
هامون و تفتان
صبح دیگری در راه است
* امام مبین *
حرف های قشنگ
گل پیچک
همسفر عشق
جوک و خنده
دو بال پرواز
دکتر علی حاجی ستوده
fazestan
راه را با این (ستاره ها) می توان پیدا کرد
اخبار علوی
نسیم وحی
جنگ نرم
حزب الله هم الغالبون
غریب مادر
آشنایی با جنگنده های روز دنیا
ستاره فاران
ورزش و سلامتی
شمیم ولایت
زیارت عاشورا ا نشا ء حق جل وعلا
دریچه
وقلیع اتفاقیه
هوای بارانی
یا زهرا مدد
حدائق ذات بهجة
شمیم حیات
دیـــــــار عـــــــاشـقـــــان
لحظه ای برای او
دنیای واقعی
باد صبا
سیب سرخ انتظار
در فراق گل نرگس
به نام نامی او که جز او نامی نیست
بشیر
دانشمندی برای تمام فصول
یک نکته از هزاران
ریحانه
عمومی
موعود پرواز نیلوفرعاشق
ماهیان آکواریمی
طلبه جوان
هنر سبز
موج آزاد اندیشی اسلامی
حدیث نفس
پرواز تا خدا
از محبت خارها گل میشود
نسیم وحی
سوز و گداز
جزیره صداها
شکوفه های بهاری
مردان نبرد
در مدار انتظار
باشگاه خبرنگاران
درباره ی رپ و دوست شدن با شما
هزاره
♥ ✖فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی✖ ♥
هسته گیر آلبالو
پد ضد عرق Underarm shild
پنکه خورشیدی ماشین AUTO COOL

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب