سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به اسم او

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

  شکی نیست که سازمانهای جاسوسی استکبار باایحادسازمانهای تروریستی ویا نفوذ ماهرانه در سازمانهای انقلابی ملت ها واستحاله تدریجی انها سعی کرده اند ومیکنند سازمانها وتشکیلاتی رادر دراز مدت سازماندهی ومدیریت کنند تا  در زمان لازم ازانها برای مقاصد سلطه طلبانه خود استفاده کنند اگر تاریخ انقلاب اسلامی را به دقت مرور کنیم  این امر بخوبی ملاحظه میشود مطلب سایت زیر اشاره دارد به گروههای شبه داعشی والنصره و....و... که برای مقابله با انقللاب ایران ونابودی نظام مبتنی بران فعالیت کرده اند واگرچه صدمات زیادی در طول انقلاب به نظام وارد کرده اند ولی سرانچام شکست خورده و به زباله دان تاریخ پیوسته اندبی شک به یاری وخواست حق تعالی تمام انقلابهای جهانی در مواجهه با گروههای شبیه تروریست های ایران سرفراز بیرون خواهند امد

وآغاز  قرن شانزده هم انشاء الله تبارک وتعالی  قرن غلبه مستضعفان عالم بر مستکبران خواهد بود

 اگرملتها  سیل صلوات راه بیاندازند صلواتی باشعور به این مضمون اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم واهلک عدوهم یعنی...درود بر نهضت اسلامی زنده باد جمهوری اسلامی درود بر مقاومت سلام برسیدحسن نصرالله ودیگر رهبران مقاومت در سرتاسر جهان اسلام سلام برمدافعین حرم های اهل بیت سلام برپاسداران کربلا ونجف و کاظمین و...سلام برعباس های زینب درود بر بسیج جهانی اسلام و مرگ برصهیونیزم جهانی مرگ بربنیانگزاران منافقین و کومله و فرقان و ...القاعده وداعش والنصره و.... مرگ بر موسسین وهابیت مرگ و نفرین ولعنت روز افزون بر بدتر ازشمرهای ال زیاد وال مروان یعنی شمرهای زمان ما ال سعود و ال خلیفه و... وزنده با د یمن درود بر انقلاب یمن وبحرین و...  زنده باد انقلاب ازاادیخواهان جهان و مرگ بر یاران وهمکاران قاتلان مظلومان جهان ...

 اهمیت  ونقش صلوات در بیداری ونهضت امت ها  :مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج‏5 ؛ ص340، وَ فِیهِ قَالَ علیه السلام   إِنَّ اشْرَفَ أَعْمَالِ لْمُؤْمِنِینَ فِی مَرَاتِبِهِمُ الَّتِی قَدْ رُتِّبُوا فِیهَا مِنْ الثَّرَى إِلَى الْعَرْشِ الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَ اسْتِدْعَاءُ رَحْمَةِ اللَّهِ وَ رِضْوَانِهِ لِشِیعَتِهِمُ الْمُتَّقِینَ وَ اللَّعْنُ لِلْمُتَابِعِینَ لِأَعْدَائِهِمُ الْمُجَاهِرِینَ الْمُنَافِقِین بهترین اعمال مومنین که براساس ان درجات مومنین   بین عالم خاکی تا عرش الهی رتبه مندی میشود عبارتند از صلوات برحضرت محمد وخاندان مطهر او     و   درخواست رحمت ورضوان الهی برای شیعیان متقی انان و لعنت   بر پیروان دشمنان حضرت محمد وخاندان مطهر اواعم ازانهاکه علنا دشمنی میکنند ویامنافقانه اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم واهلک عدوهم

 

عنوان مطلب:   13 گروه تروریستی خطرناک ایرانی رابهتر بشناسیم    www.centralclubs.com/topic-t49871.html

    13 گروه تروریستی خطرناک ایرانی رابهتر بشناسیم

توسط Mil@d » پنج شنبه 7 آذر 1387 22:52

به نام خداوند بخشنده مهربان

سلام به همه دوستی خوب و باحالم تو سنترال کلابز.از وقتی تو این سایت فعال می کنم باور کنید روحیه ام عوض شده.بسیار شاد تر و سرزنده تر شده ام و مهمتر اینکه اینقدر که از سی سی یاد گرفتم از این همه کتاب و روزنامه و مجله که خوندم یاد نگرفتم  . خدا کنه مدیران یه تدبیری بیندیشند و عزیزانی که مدتی است از این فروم رفتند رو برگردونند.جای همشون خالیه. دوستان در ادامه مقالاتم امروز به بحث جذاب دیگری اشاره می کنم و اون هم گروههای تروریستی در ایران در تاریخ معاصر و گروههای فعال در حال حاضر می باشد.ممکن است خیلی ها را جا بندازم هر دوستی که بیشتر اطلاعات داشت مقاله ام را تکمیل کنند. دوستان بخشی از این گروهها هنوز هم نفسی می کشند و بخشی دیگر نیز به تاریخ پیوسته اند.

1.گروه شیخ خزعل :این گروه در زمان رضاخان فعال شد و در خرمشهر به انجام اقداماتی شنیع و تجزیه طلبانه تحت لوای ارباب بریتانیایی اش پرداخت. این گروه در ان زمان قصد داشت با علم کردن بحث عرب و فارس در خوزستان و با توجه به اینکه بخش اعظمی از بودجه سالانه ایران از طریق نفت خوزستان و پالایشگاه آبادان تامین می شد این بخش عزیز میهن را از ایران جدا کند که در این امر به شدت ناکام ماند. وی چندین قتل کور را بوسیله عوامل مزدورش در خوزستان انجام داد که با عصبانی شدن رضاخان از این موضوع و لشکرکشی به خرمشهر به شدت سرکوب شد و عواملش تارومار گردیدند و شیخ خزعل نیز به کرج که در آن زمان روستایی کوچک بود تبعید گردید. 2.گروه جعفر پیشه وری:این گروه نیز در اوایل دوره شاهنشاهی محمدرضا پهلوی با سواستفاده از حمایت شوروی علم تجزیه طلبی در آذربایجان برداشت که با عدم تبعیت از اخطار دولت مرکزی مبنی بر کنارگذاشتن اسلحه با حمله نظامی بسیار خونینی که در بعضی روایات بیش از 30 هزار کشته داشته است سرکوب گردید.

3.گروه چریک های فدایی خلق:این گروه که اعتقاداتی عجیب و کمونیستی مآب داشتند قصد براندازی شاه در دهه 50 را داشتند که توسط ساواک شناسایی و متلاشی گردیدند.از اقدامات این گروه اخبار قابل توجهی در دست نیست ولی از این گروه جز نام چیزی باقی نمانده است.علی اصغر حاج سید جوادی از رهبران ان بوده است.

4.مجاهدین خلق: (منافقین)این گروه که توسط سه دانشجوی صنعتی شریف در اواخر دهه چهل تشکیل شد و عمدتا به کار ترور مستشاران نظامی آمریکایی مقیم ایران و نیز بعضی مسئولین درجه 2 و 3 رژیم گذشته مشغول بود در سال 1350 توسط ساواک شناسایی و تمامی کادر آن دستگیر شدند و اعدام گردیدند. از بین آنها فقط مسعود رجوی که آدرس بقیه را ساواک لو داده بود از اعدام عفو شد و به حبس ابد محکوم گردید. عوامل باقیمانده بعد از این ضربه سنگین و خردکننده ساواک به نجف و به دیدار امام خمینی رفتند که امام خمینی بعد از همان دیدار اول آنان را رد نمودند و چندی بعد این گروه در بیانیه ای رسمی خود را مارکسیست نامید. رجوی در 30 دی 57 از زندان ازاد شد و به جمع آوری عوامل خود پرداخت.انقلاب پیروز شد و مجاهدین در انتخابات مجلس اول شرکت کردند و چند کرسی به دست اوردند. رجوی تلاش کرد که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت که تایید نشد سپس به حمایت از ابوالحسن بنی صدر(بزرگترین خائن به ارتش و سپاه در اوایل جنگ)پرداخت و به او نزدیک شد. بعد از شکستهای پی در پی نیروی های ایران در 9 ماه اول جنگ امام خمینی بنی صدر را از فرماندهی ارتش عزل کرد و در 30 خرداد 60 عوامل مجاهدین در تهران به شورش و اوباشگری و غارت اموال عمومی و تجاوز به نوامیس مردم پرداختند که با حضور مقترانه سپاه سرکوب شد. رجوی و بنی صدربا همراهی سرهنگ خلبان معزی خلبان مخصوص جت شاهین شاهنشاهی با لباس زنانه به پاریس گریختند. مدتی بعد بین رجوی و بنی صدر اختلاف افتاد و رجوی دختر بنی صدر را طلاق داد.و مریم عضدانلو ملقب به مریم رجوی را به زور از شوهر قانونی اش مهدی ابریشمچی گرفت و در ازدواجی عجیب و تاریخی و نامشروع که ان را ازدواجی در راه تعالی اهداف سازمان مجاهدین خلق نامید مریم همسر مسعود شد. در 6 تیر 60 در مسجد ابوذر تهران با انفجار بمب در مسجد ابوذر به جان آیت الله خامنه ای سوءقصد کردند و ایشان به شدت زخمی شد و بخشی از بدن ایشان برای همیشه از کار افتاد. در همان روز به جان آقای رفسنجانی سوقصد کردند که با فداکاری همسر باهوششان خانم عفت مرعشی نجات یافت. در 7 تیر 60 مقر حزب جمهوری اسلامی منفجر شد و سید محمد بهشتی به شهادت رسید. در 8 شهریور 60 دفتر نخست وزیری منفجر شد و رجایی و باهنر شهید شدند.
با گسترش ترور ها امنیت شهری تهران به سپاه و بسیج واگذار شد و در مدت کوتاهی با اطلاعات مردمی تمامی خانه های تیمی منافقین کشف و همگی دستگیر شدند.
در سنگین ترین حمله به ستاد مرکزی منافقین در تهران که موسی خیابانی و اشرف رجوی مرد شماره دو و زن شماره سه سازمان در ان بودند تمامی عوامل ان به هلاکت رسیدند و عده ای نیز دستگیر شدند. وبعد از این منافقین ارام آرام ستاد خود را به عراق منتقل کردند و با انواع و اقسام خیانت ها به ارتش وسپاه ایران اسرار نظامی ایران را به عراقیها می دادند. اگر موشکی به تهران شلیک می شد به عراق خبر می دادند که موشک کجا فرود امده است. آمار نیروهای ایران-ترورهای کور و...از دیگر جنایات انهاست. در آخرین روزهای جنگ نیز با پشتیبانی هواپیماهای عراقی از طریق کرمانشها به ایران حمله ور شدند که با فرمان امام و هجوم سیل آسای ارتش – سپاه –بسیج و نیروهای مردمی که بالغ بر 100 هزار نفر بودند و نیز بمباران سنگین منافقین با فانتوم ها وهلی کوپترهای توپدار و موشکباران بوسیله توپخانه ارتش و حمله تمام کننده و نهای بسیجیان تار و مار گردیدند و 5 هزار نفر از انان کشته-زخمی-اسیر شدند.رجوی نیز مخفیانه باز هم به عراق گریخت.بعد از جنگ نیز در سال 73 حرم مطهر امام رضا را بمب منفجر کردند که چندین کشته و زخمی در پی داشتسپس به درگیری های محدود مرزی پرداختند که با هوشیاری ارتش و سپاه ناکام ماند در سال 77 نیز به خمپاره اندازی به مراکز حساس تهران نمودند که با هوشیاری وزارت اطلاعات ظرف چند هفته تیم تروریسی انها تلاشی گردید. در21 فروردین 78 در اقدامی ناجوانمردانه که لکه ننگی بر پیشانی چرکین این گروه ماند.امیر سرفراز ارتش ایران که عاشق ایران و ایرانی بود و دهها عملیات زمان جنگ را طرحی کرده بود و بسیاری از طرح های وی نیز هم اکنون از تز های نظامی روز هستند و حتی ایشان در بین نظامیان خارجی نیز معروف و قابل احترام بودند. یعنی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی را با شلیک ده ها گلوله توسط یک تروریست در پوشش رفتگر شهرداری به درجه رفیع شهادت نائل کردند. شهادت این عزیز که نامش در تاریخ ایران جاودانه خواهد ماند و همچنان می درخشد در انتقام این گروه از طراحی عملیات مرصاد توسط ایشان صورت گرفت. در تشییع پیکر ایشان هزاران ایرانی شرکت کردند و آیت الله خامنه ای بر تابوت ایشان بوسه زدند و تا چند روز چهره ایران از فقدان این عزیز مغموم بود. هر ساله در سالروز شهادت ایشان مراسمی در مسجد ستادکل نیروهای مسلح برگزارمی شود. با این ترور موج حفاظتی در کشور تشدید شد و استراتژی اطلاعاتی ایران به کشف هسته های این گروه و منفعل کردن ان معطوف شد و بحمدالله در 10 سال اخیر ضریب امنیتی کشور بسیار بالا رفته و دگر ترور خاصی مشاهده نگردید. این گروه با این برخورد قاطع وزارت اطلاعات در خاک عراق زمین گیر شد تا اینکه در فروردین 82 با حمله امریکا به عراق دچار فروپاشی سازمانی گسترده گردید و بسیاری از کادرهای ان از ان جدا شدند و باقیمانده انها نیز به پاریس رفتند. هم اکنون حدود 2000 منافق در پادگان اشرف در استان دیاله عراق و در 100 کیلومتری شمال شرقی بغداد مستقرند که بنابر اعلام صلیب سرخ وضعیت بسیار وخیمی دارند. مسعود رجوی نیز حدود6 سال است در هیچ جا دیده نشده است و گهگاهی به ارسال بیانیه از پایگاه مخفی اش می پردازد. می گویند وی در پایگاه نظامیان امریکایی در فرودگاه بغداد و یا پایتخت اردن دیده شده است. برخی منابع نیز از مهاجرت او به پاریس خبر دادند. بله دوستان این است سرنوشت کسانی که به میهن خود خیانت کنند و در نهایت به ذلت کشانده می شوند. 5.گروه فرقان:این گروه نیز که دیگر اثری از ان باقی نمانده است یک گروه افراطی با اعتقاداتی عجیب و غریب بود که در اوایل انقلاب به ترور رهبران نظام از جمله استاد مطهری و سپهبد شهید قرنی رییس ستاد ارتش پرداخت. 6.گروه کومله:گروهی تجزیه طلب و تروریستی و کمونیستی که داعیه جدایی کردستان از ایران را داشته و دارند و در سال 1365 در حمله سنگین و کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکست سختی خوردند و عواملش به اروپا و امریکا گریختند.هم اکنون نیز بعضی اقدامات پراکنده انجام می دهند که با هوشیاری سپاه و وزارت اطلاعات در دم خفه می شود. 7.حزب دمکرات کردستان:این گروه که در سال 57 و چند روز پس از پیروزی انقلاب به سرکردگی فردی مزدور و خائن به نام عبدالرحمان قاسملو پادگان ارتش در مهاباد را غارت و دهها تانک و توپ و سلاح را به یغما برده بود به دولت مرکزی اعلان جنگ داد. بازرگان هیاتی به نام حسن نیت را به سنندج و مهاباد فرستاد.درخواست قاسملو غیر قابل پذیرش بود و خواستار جدایی کردستان از ایران عزیز بود. سرانجام در 28 مرداد 1358 امام خمینی در فرمانی تاریخی به تمامی ارتشیان-چاسدارن و نیروهای مردمی از سراسر کشور علیه این گروه تجزیه طلب فتوای جهاد دادند. خلخالی با پروازی مستقیم از تهران به سنندج رفت و در همان لحظه ورود در فرودگاه سنندج تعدادی از عمال کمونیست و جدایی طلب را تیرباران کرد. هزاران ایرانی از سراسر کشور و به خصوص تهران-اصفهان و یزد و بخش عظیمی از لشکرهای ارتش مانند 64 ارومیه-28 کردستان-81 کرمانشاه و جنگنده های نیروی هوایی و بالگرهای هوانیروز به سمت کردستان حمله ور شدند و بسیاری از مزدوران را از پای درآوردند. قاسملو که شکست را نزدیک دید درخواست اتش بس کرد که حدود سه ماه بعد اتش بسی موقت برقرار شد. در سال 59 مجددا اقدامات تجزیه طلبانه آغاز گشت که این بار با هجوم سراسری نیروهای مسلح کار تجزیه طلبان یکسره شد و کردستان به آغوش میهن بازگشت و قاسملو به خارج از کشور گریخت. در اوایل سال 73 نیز حزب دمکرات اقدامات خود را دوباره شروع کرد که با رشادت سردار رشید ایران سرلشکر شهید احمد کاظمی فرمانده وقت قرارگاه حمزه سید الشهدا شمال غرب و حمله برق آسا به مقر این گروه در کردستان عراق این گروه برای همیشه به تاریخ پیوست. هم اکنون نیز در شهر واشنگتن و لس انجلس امریکا دفتر دارد و تعداد انها نیز از انگشتان دست فراتر نمی رود. 8.گروه پژاک:این گروه که چند سالی است از شکم پ ک ک بیرون امده است گهگاهی به حمله به مردم بی دفاع و نیز نیروهای مسلح می پردازد که با برخورد شدید و سنگین سپاه حدود یک ماه است که غیر فعال گردیده است و نیروهای خود را از ایران خارج کرده است و به مرز عراق ترکیه برده است. 9.گروه جندالله(جندالشیطان=جنبش مقاومت بلوچستان)این گروه به سرکردگی فردی تروریست و خون آشام و بی سواد و آدمکش به نام عبدالمالک ریگی حدود 3 سالی است که در مرز ایران با پاکستان و افغانستان به اعمال جنایتکارانه دست زده است. شهادت نزدیک به 20 انسان بی گناه در تاسوکی زاهدان شهادت 10 نفر در دارزین بم شهادت تعدادی از پرسنل کادر و وظیفه نیروی انتظامی در سراوان و چند جنایت دیگر این گروه در مهرماه امسال با برخورد شدید و سنگین و هماهنگ ارتش-سپاه-بسیج-نیزوی انتظامی-وزارت اطلاعات در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است. بسیاری از فرماندهان آن در بمباران سنگین مقر گروه در دومگ زاهدان توسط فانتوم های نیروی هوایی کشته و تعدادی دیگر نیز در درگیری زمینی پرسنل سپاه کشته شدنداز افراد این گروه تعداد اندکی باقیمانده اند که به فضل خدا همگی در آینده نزدیک به دست عدالت سپرده خواهند شد. این گروه 2 ماهی است که فعالیت خاصی ندارد و تقریبا نابود شده است. عبدالمالک نیز به گفته شبکه العربیه در منطقه مثل مرزی ایران-پاکستان-افغانستان که در کنترل هیچ یک از سه کشور نیست زندگی می کند و گهگاهی به کویته پاکستان می رود. 10.گروه خلق آذربایجان:این گروه نیز گرایشاتی تجزیه طلبانه در آذربایجان یعنی سر ایران دارد و به تحریک باکو به لجن پراکنی در رسانه متبوعش می پردازد.این گروه فعالیت خاصی در مرزهای ایران ندارد. 11.گروه تجزیه طلب ترکمن:این گروه اقداماتی در اوایل انقلاب در ترکمن صحرا و گنبدکاووس داشت که به شدت سرکوب شد. 12.گروه بهایی مسلک پادشاهی ایران:این گروه در فرودین 87 حسینیه کانون رهپویان وصال شیرا را منفجر و حدود 100 شهید و مجروح بر جای گذاشت .عوامل ان دستگیر شدند وتوسط دادگاه انقلاب درخواست اعدام برای انها شده است که در مرحله صدور رای است:
13.گروه خلق عرب الاحواز:این گروه خطرناک انگلیسی منش که توسط شیوخ عرب ابوظبی و ریاض تطمیع و تامین مالی می شود سودای جدایی اهواز –ابادان-خرمشهر-شادگان و دشت آزادگان از ایران را دارد که با بی اهمیتی مردم منطقه مواجه شده است. در سال 1384 سه رشته عملیات تروریستی در اهواز انجام داد که اخبارش از تلویزیون پخش شد. و حدود 200 نفر را شهید و مجروح کرد. عوامل آن توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند و با حکم دادگاه انقلاب اهواز اعدام گردیدند. کپی برداری فقط با ذکر نام نویسنده و سایت سنترال کلابز/میلاد

 



محققا کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس استقامت  کردند  نه خوفی دارند ونه اندوهی   به تبع ایمان با ایات الهی ایمان به کلمات اولیاء حق عزوجل در قلب محقق میشود   خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلا لَکَ وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلا بِکَ وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلا مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَک‏   الصحیفةالسجادیة ص :  206

..مَا ذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَکَ وَ مَا الَّذِی فَقَدَ مَنْ وَجَدَکَ لَقَدْ خَابَ مَنْ رَضِیَ دُونَکَ بَدَلا وَ لَقَدْ خَسِرَ مَنْ بَغَى عَنْکَ مُتَحَوِّلا... مفاتیح‏الجنان      1      273      دعاء حضرت امام حسین علیه السلام در روز عرفهفَإِنَّکَ الْکَافِی لا کَافِیَ سِوَاکَ وَ مُفَرِّجٌ لا مُفَرِّجَ سِوَاکَ وَ مُغِیثٌ لا مُغِیثَ سِوَاکَ وَ جَارٌ لا جَارَ سِوَاکَ خَابَ مَنْ کَانَ جَارُهُ سِوَاکَ وَ مُغِیثُهُ سِوَاکَ وَ مَفْزَعُهُ إِلَى سِوَاکَ وَ مَهْرَبُهُ إِلَى سِوَاکَ‏ وَ مَلْجَؤُهُ إِلَى غَیْرِک   شفاءالصدور ص :  34

     الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا علیه السلام / 381 / 106 باب التفکر و الاعتبار و الهم فی الدین و الإخلاص و الیقین و البصیرة و التقوى و الخوف و الرجاء و الطاعة لله عز و جل...وَ أَرْوِی‏ مَنْ أَرَادَ أَنْ یَکُونَ أَعَزَّ النَّاسِ‏ فَلْیَتَّقِ اللَّهَ فِی سِرِّهِ وَ عَلَانِیَتِهِ...هرکس میخواهد عزیزترین مردم باشد در سر وعلن تقوی داشته باشد   تفسیر الصافی / ج‏4 / 233 / [سورة فاطر(35): آیة 10] ..... ص : 233

فی المجمع عن النبیّ صلّى اللَّه علیه و آله قال انّ ربّکم یقول کلّ یوم انا العزیز فمن‏ أراد عزّ الدّارین فلیطع ... به یقین پروردگارتان هرروز ندا میدهدکه  یگانه عزیز منم هرکس تصمیم به عزتمندی دارد مطیع باشد  کافی (ط - دار الحدیث) / ج‏15 / 852 / خطبة لأمیر المؤمنین علیه السلام ..... ص : 845

... وَ لَنْ تَعْرِفُوا التَّقْوى‏ حَتّى‏ تَعْرِفُوا الَّذِی تَعَدّى‏... وتقوی رانمیشناسند تا اینکه انراکه مخالفت میکنند بشناسند   بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج‏67 / 284 / باب 56 الطاعة و التقوى و الورع و مدح المتقین و صفاتهم و علاماتهم و أن الکرم به و قبول العمل مشروط به ..... ص : 257

- وَ قَالَ علیه السلام  … فَإِنَّ تَقْوَى اللَّهِ دَوَاءُ دَاءِ قُلُوبِکُمْ وَ بَصَرُ عَمَى أَفْئِدَتِکُمْ وَ شِفَاءُ مَرَضِ أَجْسَادِکُمْ وَ صَلَاحُ فَسَادِ صُدُورِکُمْ وَ طَهُورُ دَنَسِ أَنْفُسِکُمْ وَ جِلَاءُ غِشَاءِ أَبْصَارِکُمْ وَ أَمْنُ فَزَعِ جَأْشِکُمْ وَ ضِیَاءُ سَوَادِ ظُلْمَتِکُمْ فَاجْعَلُوا طَاعَةَ اللَّهِ شِعَاراً دُونَ دِثَارِکُمْ وَ دَخِیلًا دُونَ شِعَارِکُمْ وَ لَطِیفاً بَیْنَ أَضْلَاعِکُمْ وَ أَمِیراً فَوْقَ أُمُورِکُمْ وَ مَنْهَلًا لِحِینِ وِرْدِکُمْ وَ شَفِیعاً لِدَرَکِ طَلِبَتِکُمْ وَ جُنَّةً لِیَوْمِ فَزَعِکُمْ وَ مَصَابِیحَ لِبُطُونِ قُبُورِکُمْ وَ سَکَناً لِطُولِ وَحْشَتِکُمْ وَ نَفَساً لِکَرْبِ مَوَاطِنِکُمْ فَإِنَّ طَاعَةَ اللَّهِ حِرْزٌ مِنْ مَتَالِفَ مُکْتَنِفَةٍ وَ مَخَاوِفَ مُتَوَقَّعَةٍ وَ أُوَارِ نِیرَانٍ مُوقَدَةٍ فَمَنْ أَخَذَ بِالتَّقْوَى عَزَبَتْ‏ عَنْهُ‏ الشَّدَائِدُ بَعْدَ دُنُوِّهَا وَ احْلَوْلَتْ لَهُ الْأُمُورُ بَعْدَ مَرَارَتِهَا وَ انْفَرَجَتْ عَنْهُ الْأَمْوَاجُ بَعْدَ تَرَاکُمِهَا وَ أَسْهَلَتْ لَهُ الصِّعَابُ بَعْدَ انْصِبَابِهَا وَ هَطَلَتْ عَلَیْهِ الْکَرَامَةُ بَعْدَ قُحُوطِهَا وَ تَحَدَّبَتْ عَلَیْهِ الرَّحْمَةُ بَعْدَ نُفُورِهَا وَ تَفَجَّرَتْ عَلَیْهِ النِّعَمُ بَعْدَ نُضُوبِهَا وَ وَبَلَتْ عَلَیْهِ الْبَرَکَةُ بَعْدَ إِرْذَاذِهَا فَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی نَفَعَکُمْ بِمَوْعِظَتِهِ وَ وَعَظَکُمْ بِرِسَالَتِهِ وَ امْتَنَّ عَلَیْکُمْ بِنِعْمَتِهِ‏    الکافی (ط - الإسلامیة) / ج‏2 / 268 / باب الروح الذی أید به المؤمن ..... ص : 268

1- الْحُسَیْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى جَمِیعاً عَنْ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعْدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِی سَلَمَةَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِیدِ بْنِ غَزْوَانَ عَنِ ابْنِ أَبِی نَجْرَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِی خَدِیجَةَ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ ع فَقَالَ لِی إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَیَّدَ الْمُؤْمِنَ‏ بِرُوحٍ‏ مِنْهُ‏ تَحْضُرُهُ فِی کُلِّ وَقْتٍ یُحْسِنُ فِیهِ وَ یَتَّقِی وَ تَغِیبُ عَنْهُ فِی کُلِّ وَقْتٍ یُذْنِبُ فِیهِ وَ یَعْتَدِی فَهِیَ مَعَهُ تَهْتَزُّ سُرُوراً عِنْدَ إِحْسَانِهِ وَ تَسِیخُ فِی الثَّرَى عِنْدَ إِسَاءَتِهِ فَتَعَاهَدُوا عِبَادَ اللَّهِ نِعَمَهُ بِإِصْلَاحِکُمْ أَنْفُسَکُمْ تَزْدَادُوا یَقِیناً وَ تَرْبَحُوا نَفِیساً ثَمِیناً رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً هَمَّ بِخَیْرٍ فَعَمِلَهُ أَوْ هَمَّ بِشَرٍّ فَارْتَدَعَ عَنْهُ ثُمَّ قَالَ نَحْنُ نُؤَیِّدُ الرُّوحَ بِالطَّاعَةِ لِلَّهِ وَ الْعَمَلِ لَهُ.   با ایمان قلبی به ایات الهی وکلمات  راویان ومفسرین  امین  خود بخود تقوی ایجاد میشود تقوی از عبودیت غیر  چون "غیر " در برابر بارقه جلوه  ذات مطلق احدیتی که قلب   رهبر و زعیمی  در عالم اسلام  مشاهده نموده است  جلوه ای ندارد   وبرای مومن حقیقی به این ایات   چیز قابل ذکری به حساب نمی اید  وتقوی از توجه به دنیا و زخاریف ان نیز  حاصل میشود چون   مشاهده کننده جلوه حق تعالی  ومومن به ایات الهی  دنیا را بسیار کوچک و حقیر میبند  وبنابراین  به هیچ وجه قلبش متوجه  "قلیل وناچیز"    نمیشود   و "تقوی از انیت وانانیت "  حاصل میشود  برای  انکه     فلب مشاهده کرده است جلوه "  رب"  را و جایگاه خودش را نزد او ودر برابراو   .    وقتی رهبرانی  در دنیای اسلام  به این مشاهده و توفیقات همراه ان  دست یابند به ایمان قلبی میرسند  ذات این ایمان  و  تقوی ناشی ازا ن  انها را تشنه  ملاقات ودیدارمجدد و مکرر و  حصول مراتب برتر وعالیه ان میکند   این ایمان متزاید و تقوی رو به پیشرفت  نورانیت قلبی ایجاد میکند  وقلب رهبران   محل حضور وجلوس  ملائک وی یا در مراحل بعد   حضور خود  حق تعالی میشود  قلب الهی این چنینی  چشم و.گوش وسایر جوارح را الهیه و نورانی نموده و همه  حرکات و سکنات و اشارات و بیانات  را الهی میکند   براین اساس  مجموعه فعل وی  فعل حق تعالی میشود  و قتی فعل الهیه شد مسلما  مقاصد  اسلامی  به نحو احسن محقق میگردد   خاصیت دیگر  چنین ایمان وتقوایی که ناشی از  مشاهده   حقیقی باطنی روح  انسانی است  میل به  چشاندن این لذت و بهجت به سایرین است وبراین اساس      هدایت عوام  بوسیله  خواص   متعاقب  ان به حاصل میشود همانطور که رهبری علی الدوام در کار حصول ایمان برتر وتقوی بیشتر است  به تناسب درک فیوضات برتر  و برکات بیشتر از مشاهده   انوار جمال  اثرات  دعوت مردم به  ایمان و عبودیت و به تبع ان تقوی بوسیله او  بیشتر و گسترده تروقوی تر میشود  و  برکات ناشی از اثار این تقوی  روبه گسترش همه جانبه   جامعه را نورانی و الهی   خواهد کرد  و این نورانیت نصرت عظیم  الهی را همره خواهد داشت نصرتی که  هینمه همه شیاطین و ستمکاران و طواغیت را را درهم خواهد ریخت و جهان را از یکپارچه نور ومعرفت واطاعت   خواهد نمود   و  اسمان وزمین  برکات خودرا  براهل ان بوفور ارزانی خواهند داشت  برای توفیق در حصول تجلی راهکارهایی ارائه شده است  درقران مجید اتیان "عمل صالح" و" عبادت خالصانه"  بصورت اجمالی شرط لقا ء بیان شده است  ولی برای دست خالی ازهر توشه وجاهل از هر راه وطریقه بهترین گزینه تصمیم  واراده قطعی به توفبق است مطالعه  هدفمند مفاد مناجات های اولیاء علیهم السلام برای بکارگیری  عبارات وجملات و  انتخاب مکانی دور دست  وجبین برخاک نهادن   به سجده های مکرر و طولانی  وتضرع و التماس  کم کردن خواب وخوراک و شهوات و وطرح  مکرر  ومجدانه  سئوال اساسی ومهم " رَبِّ أَرِنی‏ أَنْظُرْ إِلَیْکَ " همراه با  سماجت  و امیدواری سرانجام به حسب ایه قرانی مَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ   عنکبوت ایه 5   نتیجه خواهد داد ومرتبه ای ازتجلی را شاهد خواهد بود

وبرای انهاکه به " کربلا" اشنایی وبه نام " حسین "  معرفتی دارند    تشنگی وقدحی  از  اب و کمی تربت حسینی   واندیشه  مختصری به  ظهر عاشورا  کافی است  به این صورت که   با  حال عطش شدید درحالی که   به تصویری از طفلی گلوبریده  منقوش در مصلی و مشک خشکیده اویز  کنار ان  چشم دوخته اند  به نماز ایستند و مکرر ذکر" یاحسین " کنند وسلام گویند حبیب حضرت محبوب رابه  همان کلماتی که حضرت رب حبیش را سلام میدهد"  السلام علیک یا اباعبدالله"  سلام برتو ای  پدر علی اصغر  با کربلایی شدن جسم و جان وروح و روان  تکبیره الاحرام گویند  وبه شفاعتش   درسجود به دستگیری حق جل وعلا توفیق یافته و به مقصود رسند  انشاء الله تبارک وتعالی  که حضرت صادق ال محمد علیهم السلام فرموده اند.....‏ السُّجُودُ عَلَى تُرْبَةِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ  علیه السلام  یَخْرِقُ الْحُجُبَ‏ السَّبْعَ‏..  الدعوات (للراوندی) / سلوة الحزین / النص / 188 / فصل فی التداوی بتربة مولانا و سیدنا أبی عبد الله الحسین ع و الدعاء و الصدقة و الحث على ذلک ..... ص : 180              والسلام علی سیدنا و  مولانا الامام  السید علی الخامنه ای ورحمه الله وبرکاته     اللهم احفظه و ایده وانصره و بلغ مناه واستجب دعائه وانصر من نصره واخذل من خذله.




                                                               

  تقوی  به تجلی  

چکیده 

کسب تقوی و بخصوص ارتقاء مراتب  ان بصورت فردی و اجتماعی  " فرقانی " است  برای هدایت همه امور در صحیح ترین ودقیق ترین  وبهینه ترین شکل ان  تقوی  ازترک واجبات  واتیان محرمات ,  تقوی از توجه به دنیا وزخارف و لذائذ ان,  تقوی ازانیت و  انانیت  و بویژه  تقوی از استمداد و عبودیت  غیر حق تبارک وتعالی  بعضی از مراتب تقوی هستند که حصول انها موجب نورانیت  اندیشه ها و رفتارهاست   بر ای کسب ان   راهکارهایی ارائه شده است ولی تقوی به تجلی  جلوه ای از نور  الهیه در قلب و مشاهده نشانی از رب  تقوی  عملی و حقیقی محسوب میشود وسبب ایمان یقینی است

کلمات کلیدی : تجلی   , ایمان ,   تقوی   ,   فرقان 

"تقوی حقیقی قلبیه"   به " تجلی " حاصل میشود و تجلی عبارت است از مشاهده  عینی وشهودی قلبی  ایه ای از ایات الهیه واسمی از اسماء ازلیه وابدیه و  شعاعی از پرتو نور وجود صمدانیه  جل جلاله که به عدد انفس وایات واسماء متکثر ومتعدد و  قابل جلوه است و مرتبه  عالیه  ان  تجلی اعظم ومشاهده عینیه قلبیه نور  وجود واحد و وحدوث صعق مطلق  است  و  گشایش زبان  فالب ملکیه به "قل هوالله احد الله الصمد لم یلد ولم یولد ولم یکن له کفوا احد"    پس از "‍افاقه  " تا" ابصار قلوب"   به "ضیاء" " نظر"  نورالسمواات والارض  منور نشود ودعای" مضطر"  در "سئوال"   "وانر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک"  به اجابت نرسد" دل "  مومن به  وجود حق و حضورش نشود و تا دل  این وجود و حضور را درک نکند ایمانش لفظی  وتقوایش صوری است  وبدیهی است که چنین ایمان و تقویی صاحبش را سودی نباشد چه رسد به دیگران    خدای متعال با انتخاب حضرت موسی علی نبینا  واله وعلیه السلام به عنوان شاهد ونمونه به امر تجلی و لقا ء وذکر نحوه و مراحل تعالی ایمانی و تقوایی او اشاره نموده  است   ان حضرت   در مقام دعا  هنگام مناجات در  میقات  اظهار میدارد که رَبِّ أَرِنی‏ أَنْظُرْ إِلَیْکَ ودرجواب میشنود که  لن ترانی وَ لکِنِ انْظُرْ إِلَى الْجَبَلِ  فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکانَهُ فَسَوْفَ تَرانی ‏ وقتی تجلی در جبل واقع میشود موسی با اینکه شاهد تجلی بوده است ونه محل تجلی  دجارنوعی  صعق میشود و  وقتی بخود می اید اظهار میدارد سبحانک تبت وانا اول المومنین  ... وَ لَمَّا جاءَ مُوسى‏ لِمیقاتِنا وَ کَلَّمَهُ رَبُّهُ قالَ رَبِّ أَرِنی‏ أَنْظُرْ إِلَیْکَ قالَ لَنْ تَرانی‏ وَ لکِنِ انْظُرْ إِلَى الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکانَهُ فَسَوْفَ تَرانی‏ فَلَمَّا تَجَلَّى رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَکًّا وَ خَرَّ مُوسى‏ صَعِقاً فَلَمَّا أَفاقَ قالَ سُبْحانَکَ تُبْتُ إِلَیْکَ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُؤْمِنینَ  سوره اعراف ایه 143  بنابراین    " ایمان "     ثمره    "  تجلی"  است  . ان حضرت   در سیر تکاملی ایمان وتقوی  سرانجام  به مرحله خرق حجب اسماء و صور و مشاهده نور وجود او در ذات هر  وجود  میرسد با"خرق"    "وقر" از  ذائقه سمع    میشنود که    "  نار"  نیست  یقینا " منم" " پروردگارت "  پابرهنه شو  تو در وادی مقدسی  تو منتخبی  بشنو انچه میگویم   یقینا منم" الله"   همه کاره عالم پس فقط مرا بندگی کن وبه یاد من  اقامه نمازکن      إِنِّی أَنَا رَبُّکَ فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ وَأَنَا اخْتَرْتُکَ فَاسْتَمِعْ لِمَا یُوحَى إِنَّنِی أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِی وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکْرِی   طه  ایه 12تا   14

بنابراین  بر اساس  فرهنگ قرانی  لقاء و تجلی حضرت حق جل وعلا ممکن است   وراه حصول این مهم براساس ایه 143  اعراف انتخاب محل مناسبی برای  مناجات مستمر  و  در خواست موکد است  وباحصول  این مهم  یعنی   مشاهده و رویت  تجلی جلوه ای از جمال حضرت حق عزوجل وتبارک وتعالی " ایمان حقیقی"  حاصل و به تبع ان "تقوی قلبی"  و روحی شکل می گیرد   در ایه اخر سوره کهف نیز ضمن اشاره به  امر" لقاء"   راهکار  حصول  لقاء رب "عمل صالح"  و"عبادت خالصانه "  معرفی شده است  قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحى‏ إِلَیَّ أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً  کهف 110  ودر ایه 5 سوره عنکبوت به حتمی بودن امر لقا ء و تجلی برای  امیدوار و خواهان ان اشاره شده است  مَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ   عنکبوت ایه 5   کسى که به دیدار خدا امید دارد، به یقین زمان ان فرا میرسد ، و او شنواى داناست    .بررسی و مطالعه  نشان میدهد که همه انبیاء و  رهبران الهی  نوعی  ازین تجلی را شاهد بوده اند  وبه دنبال ان  ایمان وتقوی حقیقی یافته اند  و بعد از این هدایت الهییه مامور به  بیداری و هدایت عامه شده اند  " طور سینا"  " مسجد خیف"  "بئر شیع"  "بیت ایل"  و"ساعیر "و" جبل  حوریث" و " فاران "  بعضی از این  مکانهای مهم و نمونه ای از محل های  این  تجلیات است  که در دعای شریف سمات از انها یاد شده است   که  مطالعه مکان شناسی  تاریخی انها  برای  ارزومندان و امیدواران  "تجلی"   و " لقاء "  ضروری است    ... وَ بِمَجْدِکَ الَّذِی تَجَلَّیْتَ بِهِ لِمُوسَى کَلِیمِکَ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی طُورِ سَیْنَاءَ وَ لِإِبْرَاهِیمَ عَلَیْهِ السَّلامُ خَلِیلِکَ مِنْ قَبْلُ فِی مَسْجِدِ الْخَیْفِ وَ لِإِسْحَاقَ صَفِیِّکَ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی بِئْرِ شِیَعٍ وَ لِیَعْقُوبَ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی بَیْتِ إِیلٍ وَ بِنُورِکَ الَّذِی قَدْ خَرَّ مِنْ فَزَعِهِ طُورُ سَیْنَاءَ وَ بِمَجْدِکَ الَّذِی ظَهَرَ عَلَى طُورِ سَیْنَاءَ فَکَلَّمْتَ بِهِ عَبْدَکَ وَ رَسُولَکَ مُوسَى بْنَ عِمْرَانَ وَ بِطَلْعَتِکَ فِی سَاعِیرَ وَ .....ظُهُورِکَ فِی جَبَلِ فَارَانَ......وَ فِی طُورِ سَیْنَاءَ وَ فِی جَبَلِ حُورِیثَ فِی الْوَادِ الْمُقَدَّسِ فِی الْبُقْعَةِ الْمُبَارَکَةِ  ...             جمال‏الأسبوع‏بکمال‏العمل‏المشروع ص :  535  .

  بعد ازوقوع  تجلی اعظم و بی نظیر وبی بدیل  در حراء وجبل فاران  ونزول ماعده اسما نی قران کریم اگرچه نبوت ختم گردیده است  و لی  راه  مجاهدت برای لقاء درتجلی  انوار الهیه ومشاهدات ربوبیه منقطع نشده است  مطالعه وکنکاوش در  اقیانوس  معارف و ادعیه و مناجاتهای پر سوز وگداز  حضرات ائمه معصومین  علیهم السلام  نشان میدهد  که  انقطاع الی الله و مشاهده  جمال جمیل  مطلق  الهیه درخواست همیشگی و  مقصود اصلی  همه اولیاء الهی بوده است  که برای نمونه به موارد مهمی ازانها اشاره میشود  مناجات شعبانیه :    شعبانیه  مناجات عمومی حضرات ائمه هدی علیهم السلام بوده است که  قسمتهایی ازا ن امده است : ...:الهى، هب لی کمال الانقطاع إلیک، و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتّى تخرق ابصار القلوب حجب النّور فتصل إلى معدن العظمة و تصیر ارواحنا معلّقة بعزّ قدسک. ....الهى، و اجعلنى ممّن نادیته فاجابک، و لا حظته فصعق لجلالک... الإقبال‏بالأعمال‏الحسنةفیمایعمل‏مرةفی‏السنة ج : 3  ص :  299        

دعای عرفه:  در این دعای سراسر نور ومعرفت  داریم که حضرت سید الشهداء علیه السلام در مقام مناجات  اظهار میدارد  ...إِلَهِی تَرَدُّدِی فِی الْآثَارِ یُوجِبُ بُعْدَ الْمَزَارِ فَاجْمَعْنِی عَلَیْکَ بِخِدْمَةٍ تُوصِلُنِی إِلَیْکَ ...الأنوارالساطعة ج : 5  ص :  344 

صحیفه سجادیه :  سراسر این کتاب نور  مشحون از مناجات  طلب وصال و لقاء است ازجمله در :         «إلهى فاجعلنا من الذین توشحت اشجار الشوق إلیک فی حدائق صدورهم ، و أخذت لوعة محبتک بمجامع قلوبهم»...و الحقنا بعبادک الذین هم بالبدار إلیک یسارعون، و بابک على الدوام یطرقون، و إیاک فی اللیل و النهار یعبدون، و هم من هیبتک مشفقون، الذین صفیت لهم المشارب، و بلغتهم الرغائب، و انجحت لهم المطالب، و قضیت لهم من وصلک المآرب، و ملأت لهم ضمائرهم من حبک، و رویتهم صافی شرابک، فبک إلى لذیذ مناجاتک وصلوا، و منک على أقصى مقاصدهم حصلوا»...ثم قال:«فقد انقطعت إلیک همتى، و انصرفت نحوک رغبتی، فأنت لا غیرک مرادى، و لک لا سواک سهرى و سهادی.و لقاؤک قرة عینی، و وصلک منى نفسی، و إلیک شوقی، و فی محبتک و لهى، و إلى هواک صبابتی، و رضاک بغیتی، و رؤیتک حاجتی، و جوارک طلبی، و قربک غایة مسألتی، و فی مناجاتک روحی و راحتی، و عندک دواء علتی، و شفاء غلتی، و برد لوعتی، و کشف کربتى»...ثم قال:«و لا تقطعنى عنک، و لا تباعدنى منک، یا نعیمى و جنتى و یا دنیاى و آخرتی». جامع‏السعادات ج : 3  ص :  153مناجات العارفین :

   ودر مناجات المفتقرین :َ و قال أیضا: إلهی ما ألذ خواطر الإلهام بذکرک على القلوب، و ما أحلى المسیر إلیک فی مسالک الغیوب، و ما أطیب حبک، و ما أعذب شرب قربک.. الى أن قال: و غلتی لا یبردها الا وصلک ، و لوعتی لا یطفئها الا لقاؤک، و شوقی إلیک لا یبله الا النظر إلى وجهک، و قراری لا یقر دون دنویّ منک، و لهفتی لا یردها الا روحک، و سقمی لا یشفیه الا طبک، و غمی لا یزیله الا قربک، و جرحی لا یبرئه الا صفحک، و صدأ قلبی لا یجلوه الا عفوک، و وسواس صدری لا یزیحه الا منّک...                         الأخلاق ص :  267 آیة اللّه آقاى سید عبد اللّه شبّر قدس سرّه:  بعد ازحضرات  انبیاء و ائمه هدی علیهم السلام  نیز رهبرانی به کسب ایمان و تقوی حقیقی و باطنی دست یافته اند ودر سایه ان  موجبات  نهضت های  بیداری اسلامی  و هدایت  عامه شده اند که با تبعیت ازسیره وسنت رهبران الهی   برای کسب توفیق  در حصول مرتبه ای هر چند نازله ازتجلی الهی  برنامه  دقیق داشته وتلاش ها  ومجاهدات نموده اند  . درعصر ما حضرت امام خمینی رحمت الله علیه  نمونه ای ازرهبران  موفقی است  که در سایه همت وتلاش وبرنامه ریزی  ومچاهدت مستمر به مراتبی از این ایمان وتقوی  دست یافته است  و در سایه چنین ایمان  وتقوایی که به مشاهده قدرت ازلیه وابدیه الهیه  حاصل شده است یک تنه در مقابل  مجموعه قدرتمندان و طواغیت ایستاده و هیمنه انها درهم ریخته است همه اثار فکری حضرت امام رحمه الله علیه  وبخصوص  کتاب پر ارزش  چهل حدیث  که تراوش فکری ان امام همام در سن چهل سالگی است و روش و سیره عملی او در زندگی فردی و اجتماعی و مواجهه او با صاحبان زر و زور و تزویر  وشجاعت وشهامت  بی نظیرش  در ایستادگی قدرتمندانه در برابر ابرقدرتهای شرق وغرب و رد انها همگی نشان از مشاهده عظمت الهیه قلبیه وی دارد   نمو نه ای از اثر قلمی وفکری حضرت امام رحمه الله علیه که معرف روح بلند والهی ایشان است  عبارت زیراست :

...تا آن که لایق حضور حضرت گردیم و جلوه ای از جلوه های عظمت در سرّ روح ما تجلّی کند. و چون نور عظمت را به مقدار استعداد خود دریافتیم، متذکّر شویم رجوع خود را به حق و وقوف خویش را در محضر مقدّسش در روزی که "ظاهر شود اعمال هر کس در نزدش و به مولای خود که حق است همه رجوع کنند و خط بطلان بر همه هواهای نفسانیّه و معبودهای باطله کشند. پس، در محضر چنین عظیم الشأنى که تمام دار تحقّق جلوه‏اى از جلوات فعل او است چون تو و من مسکینى باید به قدم خوف و رجاء تردّد کنیم و بایستیم. چون ضعف و فتور و بیچارگى و فقر و ذلت خود و عظمت و حشمت و جلال و کبریاى ذات مقدس را دیدیم، از خطر مقام در خوف و خشیت باشیم، و چون رحمت و عطوفت و الطاف غیر متناهیه و کرامات بى پایان را دریافتیم، امیدوار گردیم   و جلوه‏اى از جلوه‏هاى عظمت در سرّ روح ما تجلّى کند... آداب الصلوة  ، ص: 120 

براین اساس  رهبران وزعمای عالم اسلام چنانچه بخواهند  به اسلام که روش  زندگی برای  رسیدن به  مقصد ربوبیت است  هدایت کنند  وبیداری عظیم اسلامی واحیای تمدن و فرهنگ  غنی  وبی بدیل الهی  را شاهد باشند قبل از هر چیز لازم است   برای کسب مدارج عالیه تقوی برنامه ریزی کنند   برای حصول  "تقوی "  "ایمان باطنی وحقیقی "  لازم است که در سایه تجلی و مشاهده  بدست می اید  براین اساس  برنامه ریزی برای حصول تچلی و مشاهده  قلبی و روحانی  نوری از انوار وجود حق جل وعلا   قدم نخستین  وراهکار اساسی است  مطالعه و تحقیق  در  زمینه  سهل الوصولترین  راههای  کسب این مهم و برنامه ریزی برای این امر اساسی و حیاتی مهمترین کار  برای تضمین  موفقیت جنبشهای بیداری اسلامی و سلامت ان از افات است  وقتی  رهبر از یک جنبش وانقلاب اسلامی  در هرکجای این عالم  موفق شود  به  مشاهده  باطنی  وجود  خدای تبارک وتعالی وحضور وی  مومن میشود   مومن حقیقی به قران  مجید ومفاهیم ومعانی  ان ازجمله :  ولایت حق تعالی :  إِنَّ وَلِیِّیَ اللّهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتَابَ وَهُوَ یَتَوَلَّى الصَّالِحِینَ   وَالَّذِینَ تَدْعُونَ مِن دُونِهِ لاَ یَسْتَطِیعُونَ نَصْرَکُمْ وَلآ أَنفُسَهُمْ یَنْصُرُون اعراف ایه-197 196       

بى‏تردید سرور من آن خدایى است که قرآن را فرو فرستاده و او ولی  صالحین  است و کسانى را که به جاى او مى‏خوانید نمى‏توانند شما را یارى کنند و نه خویشتن را یارى دهند  ذَلِکُمُ اللّهُ رَبُّکُمْ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ خَالِقُ کُلِّ شَیْءٍ فَاعْبُدُوهُ وَهُوَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ وَکِیلٌ انعام  ایه 102 این است‏خدا پروردگار شما هیچ معبودى جز او نیست آفریننده هر چیزى است پس او رااطاعت کنید و او بر همه  چیز وکیل  است  اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ  تغابن 13  الله جز او کاره ای در عالم   نیست و مؤمنان باید تنها بر خدا اعتماد کنند

قُلْ    إِنِّی نُهِیتُ أَنْ أَعْبُدَ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ لَمَّا جَاءنِیَ الْبَیِّنَاتُ  مِن رَّبِّی وَأُمِرْتُ أَنْ أُسْلِمَ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ  غافر 66

بگو من نهى شده‏ام از اینکه جز خدا کسانى را که شما مى‏خوانید پرستش کنم در صورتیکه  که از جانب پروردگارم مرا دلایل روشن رسیده است  و مامورم که فرمانبر پروردگار جهانیان باشم  إِنَّهم  لَن یُغْنُوا عَنکَ مِنَ اللَّهِ شَیئًا وإِنَّ الظَّالِمِینَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ وَاللَّهُ وَلِیُّ الْمُتَّقِینَ  جاثیه 19

هرگز بی نیاز نمیکنند ترا ازخدا   و ستمگران بعضى‏شان دوستان بعضى دیگرند و خدا ولی  پرهیزگاران است ُ  کافی بودن او:  ....فَقُلْ حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ  توبه129 بگو خدا مرا بس است هیچ معبودى جز او نیست بر او توکل کردم و او پروردگار عرش بزرگ است (129) 

      وَلِلّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ وَکَفَى بِاللّهِ وَکِیلاً  نساء ایه 132 و آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آن خداست و اتکا ء به او  کافی است   مَنْ کانَ یُریدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمیعاً  سوره فاطر ایه 10 هر کس عزت و سربلندى مى‏خواهد بداند که  همه عزت ها به دست اوست   

وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لکِنَّ الْمُنافِقینَ لا یَعْلَمُونَ منافقون  ایه 8 عزت از آن خدا و از آن پیامبر او و از آن مؤمنان است لیکن منافقان  نمى‏دانند (8) 

اثار وبرکات  تقوی او:       وَاتَّقُواْ اللّهَ وَیُعَلِّمُکُمُ اللّهُ وَاللّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ  بقره ایه 282     تقوی پیشه کنی تا خدا معلمتان شود خدا به همه چیز داناست

    و مَن یَتَّقِ اللّهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجـا طلاق ایه 2 کسیکه تقوی پیشه کند خدا برای او را ه بیرون رفتن ازبحران قرار میدهد و مَن یَتَّقِ اللّهَ یَجعَل لَهُ مِن اَمرِهِ یُسرا       طلاق ایه 4      کسیکه تقوی پیشه کند خدا امور وکارها را بر او  اسان میکند

فمن اتّقى و اصلح فلا خوفٌ علیهم و لا هم یحزنون اعراف 35 پس کسیکه تقوی پیشه کند و صالح باشد  هیچ خوف و اندوهی  نخواهد داشت  «ولَو اَنَّ اَهلَ القُرَی ءامَنوا واتَّقَوا لَفَتَحنا عَلَیهِم بَرَکـت مِنَ السَّماءِ والاَرضِ ..اعراف 96 اگر اهل قریه ای مومن باشند وتقوی پیشه کنند به یقین   درهای برکات اسمان وزمین را بر انها می گشاییم  نصرت الهی :  وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ   بقره ایه 194 تقوی پیشه کنید  و بدانید که خدا با تقواپیشگان است  «بَلی اِن تَصبِروا وتَتَّقوا و یَأتوکُم مِن فَورِهِم هـذا یُمدِدکُم رَبُّکُم بِخَمسَةِ ءالـف مِنَ المَلـئِکَةِ مُسَوِّمین • وما جَعَلَهُ اللّهُ اِلاّ بُشری لَکُم ولِتَطمَئِنَّ قُلوبُکُم بِهِ ومَا النَّصرُ اِلاّ مِن عِندِ اللّهِ العَزیزِ الحَکیم» ال عمران 126-125

آرى اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید و همچنان  بر شما بتازند همانگاه پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشته نشاندار یارى خواهد کردخدا وعده پیروزى را جز مژده‏اى براى شما قرار نداد تا شادمان شوید و دلهاى شما بدان آرامش یابد و پیروزى جز از جانب خداوند تواناى حکیم نیست   ..واِن تَصبِروا وتَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شیــًا اِنَّ اللّهَ بِما یَعمَلونَ مُحیط ال عمران120 اگر .. و اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید مکر وحیله انها هیچ ضرری  به شما نمى‏رساند یقینا خداوند به آنچه مى‏کنند احاطه دارد 

واَنجَینَا الَّذینَ ءامَنوا وکانوا یَتَّقون نمل 53 و کسانى را که ایمان آورده و تقوا پیشه کرده بودند نجات دادیم   یُنَزِّلُ الْمَلآئِکَةَ بِالْرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَن یَشَاء مِنْ عِبَادِهِ أَنْ أَنذِرُواْ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنَاْ فَاتَّقُونِ نحل 2 

فرشتگان را با روح به فرمان خود بر هر کس از بندگانش که بخواهد نازل مى‏کند که بیم دهید که کاره ای جز او در عالم نیست  پس تقوی پیشه کنید     إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ  احقاف 13

....