سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به اسم او

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهار شد در میخانه باز باید کرد

به سوى قبله عاشق نماز باید کرد

نسیم قدس به عشاق باغ مژده دهد

که دل ز هردو جهان بى نیاز باید کرد

کنون که دست به دامان سرو مى نرسد

به بید عاشق مجنون، نیاز باید کرد

غمى که در دلم از عشق گلعذاران است

دوا به جام مى چاره ساز باید کرد

کنون که دست به دامان بوستان نرسد

نظر به سرو قدى سرفراز باید کرد

دیوان امام خمینی ره


 درتاریخ ، زنان با ایمان و شجاع بسیاری بوده اند که زندگی آنها سراسر ایثار و شهادت و از خود گذشتگی در راه خداوند قادربوده است. یکی از این زنان نمونه همسرحزبیل نجاراست که در ذیل به گوشه ای از فداکاری و از خودگذشتگی وی اشاره می کنیم.

این زن در زمان حضرت موسی(ع)ایمان آورد. ازقضای روزگار او در حرمسرای فرعون برای آرایشگری دختر فرعون رفت وآمد می کرد. روزی هنگام آرایش  موی دخترفرعون ، شانه ازدستش افتاد. از آنجاکه زبانش همواره به ذکر خدا مشغول بود. ناگهان گفت:به نام خدا؛دختر فرعون از او پرسید:منظورت ازخدا،پدرم فرعون است؟ اوگفت خیر،بلکه من کسی را ستایش می کنم که پدر تو را آفریده و او را ازبین خواهدبرد.دخترفرعون ماجرا را به پدرش اطلاع داد. فرعون او را احضارکرد و گفت:مگربه خدایی من اعتراف نداری؟ اوگفت:هرگز!خدای حقیقی را رها نمی کنم تا تو رابپرستم.فرعون ازاین سخن عصبانی شد و دستور داد تنوری را پر از آتش کردند. به جلادان دستورداد همه ی بچه های این زن را به تنور بیندازند.تمام بچه هایش درمقابل چشمهایش سوختند. تنها یک بچه ی کوچک در آغوش زن مانده بود.طبیعی است که هر مادری به بچه ی شیرخوارش بیشتر علاقه دارد. بچه ی کوچک را به زور از دامن مادرگرفتند.

جلادگفت: اگر از آیین موسی بیزاری بجویی،و از آن دوری کنی فرزندت را در آتش نمی افکنم.بچه ی شیرخوار قلبش را به تلاطم آورد.خواست در ظاهر سخنی بگوید که ناگهان به قدرت خدا،بچه به زبان آمد و به مادرش گفت:صبرکن،تو بر حق هستی. مادر صبرکرد و آن بچه را نیز در آتش افکندند و سوزاندند.سپس خودش را نیز به آتش افکندند.بدین سان،این زن مؤمن و شجاع،تازنده بود تسلیم زور نشد و در برابر این همه مصائب تلخ ایستادگی کرد.

پیامبراسلام(ص)می فرماید:در شب معراج،در محلی بوی بسیار خوشی به مشامم رسید. ازجبرئیل(ع)پرسیدم این بوی خوش بی نظیرچیست؟جبرئیل گفت:این بوی خوش از خاکستر جسد سوخته ی همسرحزبیل و فرزندان اوست.این بوی خوش تا روز قیامت از این زمین استشمام می شود.