سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به اسم او

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

خواص به در احادیث  منبع اصلی :سایت الغدیر  صفحه سلامت
پیامبر خدا (ص):"خوردن به تیرگی چشم را از میان می برد .
پیامبر خدا (ص):"خوردن به ،سنگینی سینه را ازبین می برد .
پیامبر خدا (ص):" به بخورید که دل را جلا می دهد . خداوند هیچ پیامبری را برنگزیده مگر این که از به بهشتی به او خورانده و نیروی چهل مرد را به او افزوده است .
پیامبر خدا (ص):" هرگاه کسی از شما در قلب خود سنگینی احساس می کند به بخورد . "
امام علی (ع):" در حالی که پیامبر خدا یک به در دست داشت ،طلحه بن عبید ا... برایشان وارد شد .پیامبر آن به را نزدیک طلحه برد و فرمود:"ای ابو محمد !این را بگیر که قلب را آرامش و آسایش می دهد . "
امام صادق (ع): پیامبر خدا سه ویژگی در مورد به فرموده اند :قلب را آرامش می دهد ،بخیل را گشاده دستی می دهد و ترسو را دلیر می کند .
امام علی (ع) : خوردن به بر نیروی مرد می افزاید و سستی او را ازبین می برد .
امام علی (ع) : خودن به نیرویی برای قلبی است که ضعیف شده باشد ، معده را پاک می کند ،بر توان دل می افزاید ، ترسو را دلیر می کند و فرزند را نکو می سازد . امام باقر (ع) : به اندوه اندوهگین را از میان می برد .

امام صادق (ع): به اندوه اندوهگین را می برد همچنان که دست عرق پیشانی را می برد .
امام صادق (ع) : خوردن به مایه توان قلب و بیداری دل است و ترسورا دلیر می کند .
فواید ناشتا خوردن به
پیامبر خدا (ص) : ناشتا به بخورید ؛چراکه حرارت سینه را ازمیان می برد .
امام علی (ع) : روزی در حالیکه پیامبر (ص) یک به در دست داشت ،برایشان وارد شدم .ایشان به خوردن به و دادن پاره هایی از آن به من پرداخت و می فرمود : " ای علی !بخور ،که این هدیه خداوند به من و توست "
پیامبر خدا (ص) : "ای علی ! هر کس سه روز ناشتا به بخورد ،ذهنش صفا می یابد ،درونش از دانش و بردباری می آکند و از نیرنگ ابلیس و سپاهیانش نگه داشته می شود ."
امام صادق (ع):" هر کس ناشتا یک به بخورد ،نطفه اش پاکیزه می شود و فرزندش نیکو می گردد."
خواص به برای زنان باردار
پیامبرخدا (ص): به زنان باردار خود به بدهید ؛چراکه خوی فرزندانتان را نکو می سازد .

پیامبر خدا(ص):بوی پیامبران ،بوی به است و بوی حوریه های آهو چشم ،بوی انگبین و بوی فرشتگان ،بوی گل سرخ و بوی دخترم فاطمه زهرا (س) بوی به و انگبین و گل سرخ .
خداوند هیچ پیامبری را برنینگیخته مگر اینکه از او بوی به می آمده است .به بخورید به زنان باردار خود به بدهید تا فرزندانتان نکو باشند .
پیامبر خدا (ص) : به بخورید و به همدیگر به هدیه دهید ؛چراکه چشم را جلا می دهد و دوستی را در دل می رویاند .به زنان باردار خود هم به بدهید چرا که فرزندانتان را نکو می سازد .
امام صادق (ع) هنگامی که به پسر بچه زیبایی می نگریست فرمود باید پدر این بچه به خورده باشد .


انتظار معقول داشته باش تا شاد باشی و زیبا ببینی  همه چیز وهمه کس را

 شایسته است از خودت وزندگیت واز دیگران ازهر چیز وهرکس انتظاری در دایره قوت ها وضعف های موجود داشته باشی لازمه اینکار انست که به همه چیز نمره بدهی ونمره های تک تک موضوعات ومعدل کل جلوی چشمت داشته باشی منظم ودقیق  مثال میزنم
شما پزشک هستید بچه شما در درس زیست نمره 2 ودردرس نقاشی نمره فوق بیست دارد شمانمیتوانید انتظارداشته باشید پسر شما همچو شما پزشک شود تحقیر یا تشویق ویا تطمیع وعصبانیت وپرخاش و...نمیتواند شما را به ارزویتان برساند اگر منطقی فکر کنید درنهایت شادی ونشاط اسباب پیشرفت اورا فراهم میکنید فردا اوبا نقاشی خدمتی میکند که از خدمت شما کمتر نیست درامدی کسب میکند که و... حقیقت این است که فرقی میان اشیاء وافراد نیست از مورچه انتظار کار فیل نباید داشت واب اقیانوس را در استکانی نمیتوان جا داد یک قطره اب که هزاران زنبور را رفع تشنگی میکند برای
گاو اثری ندارد نمیشود به گاو گفت پرخورونمیتوان پشه را به خاطر اینکه 17 کیلو شیر در روز نمیدهد تحقیر کرد اگر بفهممیم که بالا وپایینی نیست همه اعضای یک پیکریم
همه قوت وضعف داریم وهمه خوب هستیم دیدمان وزندگیمان زیبا میشود
چه فرق است بین مغز وقلب و کبد وروده که روده ای سر بر زانوی غم نهد که ای وای ما حامل بار نجاستیم وان یکی باد  در غبغب اندازد که ما که در مرکزیم ما بد شانش بودیم که مجرای بول شدیم ان یکی خوش شانس که مجرای اشک او در سر نشسته وما در دم یکی نیست به این بگوید اگر این قیاس درست است که تو میکنی تو که ذیل نشسته ای که اصل اویی که که برصدر نشسته واگر تو نبودی که ...
یا این غصه خورد که ما اب بی مقدار منی هستیم ونجسمان خوانند وچه وچه ... وان یکی کمان ابرو که براو چه عشق ها و چه شعرها وچه شوق ها وچه نگاههاو ارزوی دیدارها و...
مگر نه اینست که این اعضاء همه با هم وبرای هم ومثل هم هستند وهیچیک منهای اصل وجود بدن ادمی وروح ان پشیزی ارزش ندارند منتهی هر عضو را نامی نهاده اند وکاری سپرده اند مثل گلی که از ان هزار نوع ظرف کوچک وبزرگ بسازند
وهر کدام را نامی گذارندو برای کاری استفاده کنند
همینطورنباید اگر در وقت چیدن گل نیش خاری شمارا ازده کرد گل برسر درخت گل زنی وفغان براری که ای وای چه خاری
عزیزم کجا گل بی خا ر دیدی مگر نشنیدی که با گل خار است با گنج مار