سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به اسم او

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

 چقدرزیبا هستید وچقدر میتوانید زیبا باشید :زیبایی اول تا سوم را به دقت بخوانید و بعد به خودتان برای هر سه زیبایی نمره بدهید

مثلا  برای لب ودندان   چشم وابرو ودماغ و مو ی سر وچانه و...تناسب اندام   ووزن  وقد  و...وبرای تناسب لباس با بدن  ورنگ و طرح ان نمره بدهید  ودر مجموع نمره زیبایی جسم را مشخص  کنید وبرای  زیبایی دوم و سوم هم به همین صورت  نمره بدهید از پدر ومادر وبرادر ودوست  هم کمک بگیرید  وببینید نمره ای که انها میدهند چند است  معدل همه  نمره ها را بگیرید  ببینید نمره زیبایی شما چند است

نمره متوسط 15 نمره خوبی است  اگر نمره 17  تا 20 داشته باشید خیلی زیبا هستید  اگر نمره بین 15 تا 12 داشته باشید  تقریبا زیبا هستید  واگر بین 12 تا 10  هستید  زیبایی کمی دارید  واگر  زیر 10 هستید  تقریبا نا زیبا هستید  برای زیبایی جسمی  شامل  بدن ولباس  ضریب  یک وبرای زیبایی اندیشه ضریب  دو وبرای  زیبایی سوم  ضریب پنج  در نظر بگیرید.  زیباتر باشید را هم بخوانید ...

زیباتر باشید: اگر میخواهید زیبا تر باشید سه زیبایی را بخوانید و نگاه کنید  به زیبایی هایی که ندارید ومیتوانید بدست اورید  مثلا اگر دختر جوانی هستید با قیافه  وصورت  سوخته و ترمیم یافته  و یا ...ابله رو یا .... وتغییر در زیبایی جسمی  ناممکن یا مشکل  است  زیاد به فکر زیبایی جسمتان نباشید در کسب علم وفن وهنر  بقدری تلاش کنید و پیش روید که هرکس به شما نگاه کرد قبل از صورت سوخته کمالات علمی وهنری وذوقی شما  دیدش را پر کند  تا اصلا  چهره سوخته را نبیند  یا در زیبایی های سوم انقدر جلو بروید که اخلاق کریمه شما  وکرامت وبزرگواری هایتان  نظرها وچشمها را خیره کند و... اگر چه شما در زیبایی صورت وجمال نازیبا باشید  چنانچه در جمعی حاضر شوید وزیباییهای  دوم وسومتان را نشان دهید  چشم ها و عقل ها و روح ها را تسخیر میکنید انقدر که شما خاطر  خواه پیدا میکنید   زیبایان ظاهری پیدا نمیکنند  شما میتوانید با جسم حتی معلول  وبدن فرتوت  با نابینا یی  ونا شنوایی و... مشهور ومعروف  و چهره برجسته وممتاز و ماندگار شوید  هر کس در زیبایی جسمی  کمبودی داشته باشد استعداد   رشد در زیباییهای دیکر فوق العاده دارد

اگر مایوس نشود و همت کند و ... در هنگام خرید سیب  یک سیب کج وکوله  و بدون قیافه ظاهری را همراه سیبهای درشت و با  رنگ  وشکل قشنک ودلپسند  خریداری کنید  وبعد  طعم ومزه این یکی را بابقیه مقایسه کنید  می بینید  این یکی طعم خاصی دارد  به قیافه اش نمی اید  این مزه وطعم  در حالیکه بقیه یا  ظاهر سیب دارند وچغندرند یا  بی مزه و ....بخاطر چشم وابرو : اگر کسی بخاطر چشم وابرو وزیبایی جسم شما به شما علاقه مند شده است  وشما را دوست دارد هرگز به ازدواج با اوموافقت نکنید  چون اگر از اب ورنگ بیفتید به بیماری یا ... از چشم او می افتید واگر چشمش جمال زیباتر از شما را دید  اگر توان دسترسی به او را داشته باشد شما را رها کرده

وسراغ او میرود واگر توان دسترسی به او به هر دلیل نداشته باشد  بد اخلاق میشود  وپرخاشگر  وزندگی را برایت جهنم میکند    

میخواهی همسر اختیار کنی :اگر میخواهی زن بگیری در باره  هر سه زیبایی او را بررسی  و مطالعه وتحقیق کن برای زیبایی جسمی ضریب یک وبرای زیبا یی دوم ضریب دو وبرای زیبایی سوم ضریب پنج در نظر بگیر  ومعدل بگیر  ونمره بده  واگر اختیار داری بین چند نفر مشابه  یکی را انتخاب کن   انکه زیباییهای سومش نمره بالاتری دارد انتخاب کن  اگر زنی بگیری باجمال ظاهر  ممکن است   با یک جمله صحبت  نازیبایی دومش زیبایی جمالش را هم ضایع کند  واگر یکی بگیری که صاحب زیبایی سوم نباشد  ممکن است عالمانه   و حکیمانه به زندانت اندازد  یا زندگیت را بر باد دهد  یا  ابرویت را ضایع کند  یا خود خواهیش زندگیت را جهنم  عذاب کند  واگر همسری گرفته ای که این نازیبایی هایی دارد  راهی نداری جز اینکه برنامه ریزی کنی  تا به همسرت  زیبایی هایی که ندارد هدیه کنی  به هر کاری غیر از این دست زنی  خرابتر میکنی و... 


موفق کیست ؟
هرکس بتواند سه زیبایی را داشته باشد به یقین  موفق است وموفقترین ها کسانی هستند در کسب
این سه زیبایی پیشتاز باشند
زیبایی اول یا زیبایی جسم : نظر به اینکه  شکل بدن  سر وصورت  وقد وچاقی ولاغری و....
در افراد متفاوت است  بانی خلقت راهکارها وابزارهایی را برای  زیبا سازی  جسم پیش بینی
کرده است
حکمت مو : هیچ فکر کرد ه اید  چرا مو دارای ویژگیهای زیر است
نازک و قابل انعطاف ورشته ای است   شبیه چمن است  یعنی  میتوان مشابه چمن   انرا ارایش کرد
روی مو وبا ان میشود شکل سازی کرد  رشد میکند واگر کوتاه نشود  طول ان مرتب زیاد میشود
در قسمت سر این رشد زیاد است  ابروان  رشدی ندارند  در مردان  موی سبیل وریش رشد دارد
ودر زنان سبیل وریش  رشدی ندارد و....تفکر ودقت  نشان میدهد که یکی از حکمتهای خلقت این چنینی مو راهکار بودن ان برای کسب بیشترین زیبایی ها ی جسم است هرکس میتواند با توجه به شکل سر وصورت وپیشانی  وچشم وابرو  ولب وچانه و... خود  موی سر وصورت خود را به نحوی چمنکاری کند  جاهایی را کوتاه  تر وجاهایی را  بلند تر تنظیم کند با برداشتن ابرو  وکم وزیاد کردن طول وشکل و قوس و... ان با توجه به شکل صورت وابرو وچشمها
زیباترین چهره را از خود  فراهم کند در مردان موی محاسن وسبیل  میتواند  شکل  سر را تغییر دهد
مردان میتوانند با چمن کاری  سر از قسمت بالا و قسمت پایین ضورت  خود را هرچند  ÷ر از چاله وچوله باشد و... به بهترین  حالت وزیباترین شکل در اورند طول موی سر واندازه ریش با  شکل واندازه صورت  تنظیم میشود ولی متاسفانه امروز کمتر کسی است که برای  کسب زیبایی بیشتر 
صورت ریش  وسبیل بگذارد یا کوتاه کند  بعضی ها صورت خود را وموی ان  وسیله مدل سازی
قرار داده اند درست مثل تخته سیاه که روی ان  شکل تونل یا  شاخ گاو یا قضیه فیثاغورث یا ستونهای استالاگمیت   یا دست نوشته های اولیه کودک دبستانی  که دارد نحوه نوشتن حروف الفباء
را تمرین میکند
در غرب که مرکز ومبداء  این  مدلسازی هاست ارایشگاههایی وجود دارد  که  ابتداء شکل   سر
مشتری را اسکن شده در مونیتور نشان میدهند و بعد  شکلهای متنوع  ممکن را مرتب نشان
میدهند تا زیباترین حالتها  انتخاب شود انگاه ارایشگر  مطابق ان مدل  سر وصورت را اصلاح میکند
به هرکسی ریش بلند نمیاید  به بعضی ریش کوتاه  نمیاید  هر اندازه مویی به هر گردنی نمیاید  ریش
بن لادنی با موی دراز به هم نمی اید هرشکل ابرویی  به  هرابرویی نمیاید ...
بنابراین رویش  مو در سر وصورت   حکمتهای متنوعی دارد یکی از انها  وسیله  بودن برای  به بهنرین شکل وزیباترین حالت در اوردن صورت است  علاوه  بر این مواد طبیعی و سالم تزیین  صورت هم مبداء  افرینش  در اختیار همه فرار داده است
سرمه طبیعی وسیله ای است برای  زیبا نمودن  چشمها  وحنا بهترین  رنگ است برای  مش کردن
موها   گل سفید هم بهترین سفید کننده و...(برای دانستن بیشتر به سایت طب قرانی رجوع کنید)
بنابراین یکی از نشانه های هوش وعقل ودرایت وفهم  وکمال هر انسانی این است که  به بهترین
شیوه وزیباترین حالت  سر وصورت خود را در قالب دستو ر  خالق  ومصور هستی بیاراید
و در مورد زیبا بودن شکل  ارایش وپیرایش  خود از  حداقل ده نفر سئوال کند  ومطمئن شود
این شکل وقیافه ای که به سر وصورت خود داده است  مطبوع  ودلپذیر دیگران است یعنی خودش
پدر ومادر و خواهر وبرادرانش و دوستانش همه تصدیق میکنند که  خیلی زیبا وخوشگل شده است
بعد از ارایش وپیرایش صورت  شکل  واندازه ورنگ لباس  در زیبایی بخشیدن به انسان نقش اساسی
دارند ویکی از حکمتهای خلقت لباس  زیبایی بخشیدن به بدن است شکل واندازه لباس به قد وقامت و
سفید وسبزه بودن و... بستگی دارد برای هر بدنی لباسی مخصوص شایسته وزیبا ست هر لباسی
به هر بدنی نمیلید  انکه ساقهای بلند ی دارد شلوار تنگی هم بپوشد  چه  قیافه ای بخود میگیرد
خانمی لاغر که قد کوتاهی دارد  پیراهن یکسره بلندی بپوشد  یا بلوز کوتاه ودامن تاپشت زانو
در کدام صورت زیباتر میشود  مرد قد بلندی بلوز کوتاه وشلوار لی تنگی بپوشد  یا کت بلند ...
بنابراین با انتخاب لباس مناسب میتوان  زیبایی جسم را افزایش داد
علاوه بر ارایش وپیرایش  وانتخاب لباس طبیعی ومناسب  استعمال عطرهای طبیعی ملایم
که موجب اذیت دیگران نشود  از ابزارهایی است که مبداء افرینش برای  زیبا زندگی کردن
انسان خلق کرده است  .
زیبایی دوم :

 


لذت سوم  یا لذت انسانی والهی

علاوه بر لذت جسمی ولذت عقلی سومین لذتی که میتوان از ان بهره مند شد   لذت انسان بودن است

لذت پاکی و صفا و صداقت و وفا  وگذشت و خیر خواهی  لذت احسان و محبت و لذت عشق  ورزی  ودوستی  لذت انفاق  و بخشش و هبه   وقرض دهی   وکارگشایی  وحل مشکل خلق الله  و لذت  حیا و پاکدامنی و غیرت و مروت  و  جوانمردی وعفت و حیا  ولذت امانتداری   لذت سخاوتمندی  لذت بزرگواری وکرامت  ورزی   لذت خاموش کردن فتنه و اختلاف و دشمنی  ولذت فرو خوردن خشم وغضب  لذت اشتی دادن وبرقراری دوستی لذت تواضع  وخویشتنداری لذت صبر  لذت سکوت و... در طی مدارج عالی انسانی  علاوه بر لذتهای فوق  انسان میتواند  با ایمان  به مبدا افرینش  از لذتهای والاتر  وبالاتری بهره مند شود

لذت نماز  وراز ونیاز با  مبدا همه  زیبایی ها و خا لق همه  هستی فرماندهی کل عالم  وجود و...

لذت محبت و عشق به پروردگار  لذت عشقبازی با یگانه معشوق حقیقی  هستی   لذت درک   حقیقت عشق وعاشقی  لذت دیدار حضرت دوست  ودوستان حضرت دوست  لذت دوستی با دوستان او

انسانهای بس باصفا و خالص و دوست داشتنی  که دیدار انها رنج عالمی را از تن بریزاند  برگزیدگانی  چون محمد وعلی وفاطمه وحسن وحسین و سایر معصومین  علیهم السلام  رویت جمال جمیل ودوستی با قطب عالم امکان حضرت مهدی موعود  عجل الله تعالی فرجه الشریف و...انسان میتواند تا بدانجا پیش رود که چنین مناجاتی داشته باشد: ( ازمناجاتهای حضرت امام رین العابدین علیه السلام 

تاملی باید نمود  که این چه ذکری است که حضرت سیدالساجدین علیه السلام استغفار میکند از هر لذتی بجز لذت ذکر دوست و در انس با او چه راحتی است که ....و در قرب او چه سروری که ... ودر طاعت او چه شغلی که .... بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 إِلَهِی لَوْ لا الْوَاجِبُ مِنْ قَبُولِ أَمْرِکَ لَنَزَّهْتُکَ مِنْ ذِکْرِی إِیَّاکَ عَلَى أَنَّ ذِکْرِی لَکَ   بِقَدْرِی لا بِقَدْرِکَ وَ مَا عَسَى أَنْ یَبْلُغَ مِقْدَارِی حَتَّى أُجْعَلَ مَحَلا لِتَقْدِیسِکَ وَ مِنْ أَعْظَمِ النِّعَمِ عَلَیْنَا جَرَیَانُ ذِکْرِکَ عَلَى أَلْسِنَتِنَا وَ إِذْنُکَ لَنَا بِدُعَائِکَ وَ تَنْزِیهِکَ وَ تَسْبِیحِکَ إِلَهِی فَأَلْهِمْنَا ذِکْرَکَ فِی الْخَلاءِ وَ الْمَلاءِ وَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ وَ الْإِعْلانِ وَ الْإِسْرَارِ وَ فِی السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ آنِسْنَا بِالذِّکْرِ الْخَفِیِّ وَ اسْتَعْمِلْنَا بِالْعَمَلِ الزَّکِیِّ وَ السَّعْیِ الْمَرْضِیِّ وَ جَازِنَا بِالْمِیزَانِ الْوَفِیِّ إِلَهِی بِکَ هَامَتِ الْقُلُوبُ الْوَالِهَةُ وَ عَلَى مَعْرِفَتِکَ جُمِعَتِ الْعُقُولُ الْمُتَبَایِنَةُ فَلا تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ إِلا بِذِکْرَاکَ وَ لا تَسْکُنُ النُّفُوسُ إِلا عِنْدَ رُؤْیَاکَ أَنْتَ الْمُسَبَّحُ فِی کُلِّ مَکَانٍ وَ الْمَعْبُودُ فِی کُلِّ زَمَانٍ وَ الْمَوْجُودُ فِی کُلِّ أَوَانٍ وَ الْمَدْعُوُّ بِکُلِّ لِسَانٍ وَ الْمُعَظَّمُ فِی کُلِّ جَنَانٍ وَ أَسْتَغْفِرُکَ مِنْ کُلِّ لَذَّةٍ بِغَیْرِ ذِکْرِکَ وَ مِنْ کُلِّ رَاحَةٍ بِغَیْرِ أُنْسِکَ وَ مِنْ کُلِّ سُرُورٍ بِغَیْرِ قُرْبِکَ وَ مِنْ کُلِّ شُغْلٍ بِغَیْرِ طَاعَتِکَ إِلَهِی أَنْتَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرا کَثِیرا وَ سَبِّحُوهُ بُکْرَةً وَ أَصِیلا وَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ فَأَمَرْتَنَا بِذِکْرِکَ وَ وَعَدْتَنَا عَلَیْهِ أَنْ تَذْکُرَنَا تَشْرِیفا لَنَا وَ تَفْخِیما وَ إِعْظَاما وَ هَا نَحْنُ ذَاکِرُوکَ کَمَا أَمَرْتَنَا فَأَنْجِزْ لَنَا مَا وَعَدْتَنَا یَا ذَاکِرَ الذَّاکِرِینَ وَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ مفاتیح الجنان  مناجات الذاکرین)

در چنین  مرحله ای نه تنها میل به  لذتهای جسمی چون خور وخواب   وشهوت  در حداقل ممکن انهم برای بقای لذات  حقیقی  وواقعی  افول میکند بلکه لذتهای عقلانی چون علم واندیشه  و.... کتاب و مدرسه و... نیز رنگ میبازد      و زبان حال انسان میشود

در میخانه گشایید به رویم شب و روز                که من از مسجد واز مدرسه بیزار شدم

تا دهان جسم باز است دهان عقل بسته خواهد بود وبه تناسب  بسته شدن دهان جسم  دهان عقل باز خواهد شد وتا دهان عقل باز است دهان عشق بسته خواهد بود  وبه همان نسبت که دهان عقل بسته شود دهان عشق باز خواهد شد چون زبان عشق فوق عقلی است که متعارف  بین عامه است برای عاشق جمال جمیل حقیقت اصل ومحض  بستن دهان جسم وعقل در حد ممکن  عین عقلانیت  وفوق ان است ...   این دهان بستی دهانی باز شد ....

انکه غرق در لذت  حقیقی مشاهده یگانه جمال جمیل است عاقل مطلق است  اگر چه بهره مند از لذات جسمانی وعقلانی و انسانی هم هست

اگر توفیق یابیم رکعتی نماز کنیم که در ان   لمحه ای   حضورش را در ان نماز  حس کنیم  وحرفی ازو بی واسطه بشنویم  به هرچه لذت است پشت پا خواهیم زد ویکسره به نماز خواهیم شد  عاشقی را خواهیم فهمید  ومعشوق را خواهیم شناخت

در این نقطه اوج  حال سابق خود را و وضع  دور افتادگان از تماشای او خواهیم نگریست  که چه بس عظیم غفلتی و عجب بس شگفت  خسرانی  وبه حقیقت و از صفای باطن خواهیم گفت

این جملات از دعای پس از زیارت عاشورا را.... خَابَ مَنْ کَانَ جَارُهُ سِوَاکَ وَ مُغِیثُهُ سِوَاکَ وَ مَفْزَعُهُ إِلَى سِوَاکَ وَ مَهْرَبُهُ إِلَى سِوَاکَ‏ وَ مَلْجَؤُهُ إِلَى سِوَاکَ و مَنْجَاهُ مِنْ مَخْلُوقٍ غَیْرِکَ‏ ....