سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به اسم او

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

 آقایان بخورند 
 آیا می‌دانید امروزه محققان علم تغذیه ثابت کرده‌اند که می ‌توان با مواد غذایی به جنگ بیماری‌ها رفت؟
اگر بیمار هم نیستید، می ‌توانید با غذاهای سالم، حِفاظی محکم و قدرتمند به دور سلامتی خود بکشید تا از دست هر بیماری مصون باشید. می ‌توانید امتحان کنید. برای یافتن این حِفاظ محکم، راحت و خوشمزه، نمونه‌هایی از غذاهای سالم را برای آقایان ذکر می‌ کنیم:
هنداونه
مردان تا سن 55 سالگی بیش از زنان از بیماری فشار خون بالا رنج می ‌برند.
مطالعات حاکی از آن است که غذاهای سرشار از پتاسیم خطر ابتلا به بیماری فشارخون بالا و سکته مغزی را کاهش می‌ دهد. صحت این بررسی در پی‌ صدور مجوز اداره ی غذا و دارو، مبنی بر اینکه تولید ‌کنندگان می ‌توانند روی برچسب داروها مطالبی در ارتباط با غذاهای سرشار از پتاسیم و بیماری پر فشاری خون بنویسند، به اثبات رسیده است.
یک تکه ی بزرگ هندوانه نسبت به یک موز و یک فنجان آب پرتقال، حاوی پتاسیم بیشتری است (حدود 664 میلی‌ گرم). بنابراین از خوردن هندوانه به خصوص در فصل تابستان غافل نشوید و از طعم آن لذت ببرید.
 
سس گوجه ‌فرنگی
مردانی که به مقادیر زیاد گوجه ‌فرنگی، سس‌ گوجه‌ فرنگی یا مواد حاوی آن را مصرف می ‌کنند، خود را در برابر سرطان پروستات ایمن می‌ کنند. دانشمندان و محققان دانشگاه‌ هاروارد عادات غذایی بیش از 47 هزار مرد را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مصرف کنندگان گوجه ‌فرنگی و سس آن، نسبت به عده‌ای که این کار را انجام نمی‌ دهند، حدود 35 درصد کمتر است.
دلیل این امر، وجود نوعی "کاروتینوئید" به نام "لیکوپن" است که در گوجه ‌فرنگی به وفور یافت می‌ شود.
اما آنچه دانشمندان را به تعجب وا می‌ دارد این است که چرا آب گوجه‌ فرنگی دارای چنین تأثیر بازدارنده‌ای نیست؟
متخصصان با بررسی‌های دیگر، دلیل این امر را مشخص کرده‌اند. برای جذب بهتر لیکوپن، گوجه ‌فرنگی باید با یک  نوع چربی پخته شود که در تهیه ی رب یا سس گوجه فرنگی، مقداری روغن به آن اضافه می کنند. بنابراین پزشکان مصرف رب یا سس گوجه ‌فرنگی را برای آقایان بیشتر توصیه می‌ کنند. 
کنجد
مصرف منظم روزانه ی کنجد، "روی" و مواد معدنی اصلی روزانه ‌ای را که برای عملکرد طبیعی دستگاه تولید مثل مردان با ارزش هستند، مهیا می ‌کند.
به نظر می ‌رسد که فقدان مواد غذایی می ‌تواند به کاهش تستوسترون(هورمون مردانه) منجر شود. دریافت "روی" کافی در رفع این مشکل موثر است که روزانه 11میلی‌ گرم روی برای مردان توصیه می ‌شود و مصرف بیش از 40 میلی‌ گرم آن خطرناک است.
در یک بررسی، به 22 مرد که میزان تستوسترون و اسپرم‌های آنها کم بود، توصیه‌ شد مدت 45 تا 50 روز، روزانه از "روی" استفاده نمایند. پس از این مدت تعداد اسپرم‌ها و میزان تستوسترون آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
می ‌توان جهت تأمین روی مورد نیاز بدن از سایر منابع غنی از روی نظیر گوشت، ماهی و آجیل نیز استفاده کرد.
 
بروکلی
اخیراً محققان دانشگاه‌ هاروارد دریافتند که مصرف سبزی‌هایی مثل کلم بروکلی از ابتلا به سرطان مثانه می ‌کاهد.
دانشمندان رژیم غذایی حدود 50 هزار مرد را مورد بررسی قراردادند و به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای افرادی که هفته ‌ای پنج وعده یا بیشتر از این سبزی ‌ها مصرف می ‌کنند (طی ده سال)، نسبت به کسانی که این کار را انجام نمی ‌دهند، به میزان نصف کاهش می ‌یابد، ضمن اینکه بروکلی و سایر انواع کلم (به علت داشتن آنتی ‌اکسیدان فراوان) به عنوان بهترین غذاهای بازدارنده از بیماری‌ های دیگر هم تلقی می ‌شوند.
 
کره‌ بادام زمینی
اگر می‌ خواهید قلب سالمی داشته باشید، روی نان سوخاری صبح خود کره بادام ‌زمینی بمالید!
بیماری‌ های قلبی به‌ عنوان اصلی ‌ترین عامل مرگ و میر در زنان و مردان است، اما مردان در سنین پایین هم، قربانی آن می ‌شوند.
محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اثر کاهندگی کلسترول رژیم غذایی موسسه ی قلب آمریکا را با رژیم غذایی پرچربی که بر پایه ی بادام‌ زمینی بود مقایسه کردند. برنامه ی غذایی این موسسه شامل کربوهیدرات بیشتری بود.
رژیم بادام ‌زمینی علاوه بر کربوهیدرات، حاوی 36درصد چربی نیز بود. پس از 24 ساعت هر دو رژیم، کلسترول بد (LDL) را کاهش دادند. اما رژیم بادام ‌زمینی باعث کاهش تری گلیسیرید نیز شد و میزان کلسترول خوب (HDL) را کم نکرد.
دکتر "پنی کریس اترتون" نویسنده ی اصلی تحقیق در ایالت پنسیلوانیا می ‌گوید: "کره ‌بادام زمینی دارای چربی بیشتری است، اما این چربی که همان چربی غیراشباع تک ظرفیتی است، برای سلامتی شما مفید است".
گلناز میکائیلیان

 


علمی-فرهنکی-هنری-ورزشی
نیما
همه چیز در باره دارچین
 دارچین از گذشته به عنوان چاشنی، دارو و ادویه در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گرفته است. اسم دارچین Cinnamon از کلمه عربی Kinnamon مشتق شده است.

 

دارچین در حقیقت پوست درختی است که تا 10 متر ریشه می کند، معمولاً پوست این درخت را کنده، پودر می کنند و در غذاها یا نوشیدنی ها از آن استفاده می کنند.در مصر حتی قبل از ساختمان اهرم ثلاثه مصر برای درمان امراض مختلف مصرف می کردند

درختچه دارچین درختی است کوچک، همیشه سبز، به ارتفاع 5 تا 7 متر که از تمام قسمت های آن بویی مطبوع استشمام می شود. گلهای آن در فاصله ماههای بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می شود. برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهایی به رنگ سفید است.

دارچین بومی سری لانکا و جنوب هند است و پوست درختچه آن کاربرد فراوانی به عنوان ادویه دارد

گیاه دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض است و به عنوان تقویت کننده اعمال هضم گردش خون به کار می رود.

 

دارچین از دیرباز برای زیادشدن و بازیافتن نیروی جنسی کاربرد داشته است،کلیه را گرم می کند و ضعف کمر و پاها را از بین می برد و کم خونی را درمان می کند.
همچنین برای رفع دردهای عضلانی بسیار نافع است و جدیدا در آمریکای شمالی و کانادا کرمهایی به بازار آمده که دارای دارچین است و برای رفع درد به کار می رود.
از این گیاه برای رفع سوءهاضمه، به ویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می شود.

 

همچنین به علت داشتن تانن در رفع اسهال ,ضعف عمومی بدن و همچنین بندآورنده خون کاربرد دارد. جدید ترین تحقیقات نشان می دهد، مبتلایان به دیابت می توانند با افزودن اندکی دارچین به رژیم غذایی شان به حفظ سلامت خود کمک کنند.در حقیقت دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود می بخشد.

 

دارچین تقریباً هیچ میزان کالری ندارد، به همین خاطر افراد دیابتی بدون ترس از افزایش وزن، می توانند از آن استفاده کنند.این گیاه در کاهش چربی و کلسترول خون نیز دارای تأثیرات مثبتی است و افزودن مقدار کمی دارچین به قهوه صبحانه، چای روزانه، آب پرتقال یا غلات مفید است.

 

محققان دانشگاه ویرجینیاى غربى مى گویند عطر نعناع و دارچین باعث مى شود رانندگان بتوانند آرامش بیشترى داشته باشند و خواب شان نبرد.

به نوشته عرب آنلاین، دکتر بریان ردنبوش، مدیر مرکز مطالعات دانشگاه و روان شناس در دانشگاه ولنگ جسوت، بر این تحقیق نظارت داشت.

این تحقیق اول فوریه در مراسم سالیانه اعلام نتایج مطالعات دانشجویان در چارلستون، مرکز ایالت ویرجینیاى غربى، اعلام خواهد شد.

دانشجویان با بررسى این گیاهان دریافتند نعناع اضطراب و نگرانى را کاهش و مخلوط نعناع و دارچین، آگاهى را افزایش مى دهد.

رودنبوش گفت: استنشاق بوى این گیاهان به طور مداوم در زمان رانندگى هاى طولانى مدت، باعث مى شود آمار حوادث رانندگى و قربانیان این وقایع کاهش یابد.

اثر مهم دیگر آن پایین آوردن تب است تا حدی که امروزه آن را به شکل قرص و کپسول برای پایین آوردن تب، استفاده می کنند. اسانس دارچین ضدعفونی کننده ملایمی محسوب می شود و از آن برای جلوگیری از فساد مواد غذایی می توان استفاده کرد.


دارچین رگها را باز می کند و اثر خوبی در گردش خون دارد. دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می کند. بنابراین اگر ناراحتی معده دارید حتما از دارچین استفاده کنید. دارچین با این همه خواص طعم بسیار خوبی دارد. حتی اگر چای معمولی می نوشید آنرا با مقداری پودر دارچین بهم بزنید که طعم آنرا بهتر کند.


دارچین خاصیت عجیب دیگری نیز دارد و آن ایجاد مصونیت در بدن در مقابل امراض است. اگر حس کردید ضعیف شده اید و ممکن است بیمار شوید، چای دارچین را فراموش نکنید و حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید، چای دارچین بهترین دارو است.

 

بی دلیل نیست که در گذشته، سلمانی ها که در حقیقت از اطبای قدیمی بودند به مشتری های خود چای دارچین می دادند!

 

تاثیر مصرف دارچین در بیماران دیابتی

تازه ترین تحقیقات نشان می دهد بیماران مبتلا به دیابت می توانند با افزودن کمی دارچین به رژیم غذایی خود به حفظ سلامت بدنشان کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در این مطالعه بیماران دیابتی که به مدت 40 روز، روزانه یک گرم دارچین به رژیم غذایی معمول خود افزودند، میزان قند خون، کلسترول و چربی های خونشان تا 30 درصد کاهش یافت و کاهش میزان کلسترول ، قند و چربی خون در بیماران دیابتی تاثیر مفیدی در بهبود سلامتی دارد.

وقتی بدن حساسیت خود را نسبت به هورمون انسولین از دست می دهد، دیابت نوع دوم بروز می کند. انسولین قند را از خون به سلول های بدن منتقل می کند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین وقتی بدن به انسولین پاسخ ندهد، مقدار قند یا گلوکز در خون بالا می رود و منجر به خستگی و تاری دید می شود.

افزایش قند خون در دراز مدت می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، نارسایی کلیوی و نابینایی را افزایش دهد.

افزودن مقدار کمی دارچین به چای ، آب پرتقال یا غلات مفید است. با جوشاندن آب با یک تکه دارچین به راحتی می توان چای دارچینی نیز تهیه کرد.

دارچین همچنین از بروز دیابت نوع دوم در افراد در معرض خطر جلوگیری می کند.

دارچین حاوی برخی مواد است که مصرف زیاد آن می تواند سمی باشد بنابراین در مصرف این ماده غذایی باید دقت کرد.

در این مطالعه 60 بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم روزانه 1، 3 یا 6 گرم دارچین یا معادل آن آرد گندم ( به عنوان دارونما ) مصرف کردند. آرد گندم و دارچین به شکل کپسول استفاده می شد.

میزان گلوکز، چربی و کلسترول تمام بیمارانی که دارچین مصرف کردند تا 30 درصد کاهش یافت، اما هیچگونه تغییری در کسانی که دارو نما دریافت کردند مشاهده نشد.

دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود می بخشد. دارچین تقریبا هیچ کالری ندارد، به همین خاطر دیابتی ها بدون خطر چاق شدن می توانند با افزودن دارچین طعم مطبوعی به غذای خود بخشند.هر گرم دارچین کمتر از 3 کالری دارد که بسیار اندک است.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که دارچین ظاهرا به سلول های چربی در تشخیص و واکنش به انسولین کمک می کند.

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نیز نشان داده بود که دارچین سوخت و ساز گلوکز را حدود بیست برابر می کند.

 

با بررسی اثر2 گیاه دارچین و سیاه دانه بر روی نفخ معده ، نتایجی که به دست آمد، نشان داد:60 درصد افرادی که سیاه دانه نود درصد افرادی که مخلوط دارچین و سیاه دانه و10 درصد افرادی که دارچین استفاده کردند، بهبود یافتند از طرف دیگر درصد بهبود یافتگان با داروی مخلوط، در زنان و مردان یکسان بوده است لازم به ذکر است که درصد بهبود یافتگان با داروی مخلوط دارچین و سیاه دانه ، بیشتر از داروی سیاه دانه و دارچین به تنهایی بوده و تاثیر دارچین بر روی بیماران ، همانند پلاسیبو است.

 


بطــریهای آب باقی مانده در ماشــین شما بسیار خطــرناکند!
(محسن)
با شروع فصـــل گرما همانطــور که خودتان هم یقینا موافق هســتید خواهش میکنم  این مطلب رو جدی بگیرید و عــوارض اون را برای عزیزان و نزدیکانتان گوشـــزد نمائید.

بطــریهای آب باقی مانده در ماشــین شما بسیار خطــرناک می باشند.
در یک برنامه تلوزیونی  ( یک بیمارسرطانی) گفت که این موضوع باعث ایجاد ســرطان سیــنه در وی شده.
این موضوع یکی از علل رایج درجات بالای ابتلا نسج به شکل سرطانی در سینه شناخته شده.
دکتر (متخصص غدد) معالج  به او گفت: خانمها نباید از آبی که در ماشــین مانده بنوشنــد.
گرما باعث واکنش شیمیایی در پلاستیک حاوی آب شده و باعث آزادشدن مولکولهای آن در آب می شود.
این مولکولها به صورت ســم مهلکی در بافت سرطانی سینه پیدا شده.
پس مراقب باشید و آب باقی مانده در ماشین را ننوشید.

این اطلاعات از نوع اطلاعاتی است که باید راجع به حفظ سلامتی خود بدانیم.
یه توصیه: جهت نگهداری آب آشامیدنی به جای پلاستیک بهتراز قمقمه استیل و یا بطری شیشه ای استفاده کنید.