سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی به اسم او

بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم

 هدف از خلقت انسان 

قالّ الصّادق علیه السّلام: العبودیّة جوهرة کنهها الرّبوبیّة، فما فقد من العبودیّة وجد فی الرّبوبیّة، و ما خفى من الرّبوبیّة أصیب فی العبودیّة عبودیت جوهره ایست که اخروسرانجامش    ربوبیت است پس  هرچه به عبودیت   از دست  رود  در ربوبیت بدست اید وهرچه از ربوبیت مخفی باشد در عبودیت اشکار شوددر قران کریم داریم وماخلقت الجن والانس الا لیعبدون  یعنی جن وانس را فقط برای عبودیت افریدیم  وبا تفسیر مفسر حقیقی یعنی حضرت جعفر بن محمدالصادق علیه السلام  معنی این ایه میشود :جنس وانس را افریدیم تا از طریق عبودیت  به ربوبیت برسند عبودیت مقصد وهدف نیست  بلکه راه است  انسان برای این به این دنیا امده است که  ربوبیت کند  و ربوبیت با عبودیت به دست میاید  رنج بندگی واطاعت محض حضرت رب  با عزت وقدرت  وشوکت  وعظمت  ناشی از ربوبیت جبران میشود  ودر حین طی مدارج عبودیت  واشکار شدن مراحل ربوبیت  این  فقط عبد است که میفهمد  ودرک میکند  که رب یعنی چه به عبارت دیگردر عبودیت است که میتوان  ربوبیت را  شناخت بنابراین حق تعالی عز وجل وعلا   راه رسیدن به اوصاف وکمالات خودش  را چون  علم وحلم وقدرت ومکنت  وشوکت و...  در اطاعت کامل وخالص  از خودش قرار داده است  وفرموده است عبد مطلق شو  تا رب مطلق شوی  هرچه در عبودیت بالا روی به ربوبیت نزدیک شوی تا به انجا رسی که در اسم وصفات  و ا رزش  وکمالات وهرچه وصف  رب است  تفاوتی میان  تو و  رب  نباشد جز اینکه تو همچنان عبد مطلق هستی  و او همچنان رب مطلق است واین معنی وصول کامل  ونهایت قرب به حضرت محبوب است لا فرق بینک وبینها  الا انهم عبادک رتقک وفتقک بیدک ...پس انسان برای این به دنیا امده است  که رب با همه  صفات وکمالات  بیان شده  برای ان باشد وراه رسیدن به این مقصد بس بزرگ ورفیع وبی نظیر  بندگی کامل مطلق و خالص پروردگار جهان و جهانیان است .خدای متعال پنج نوع دستور داردانچه باید انجام داد وهرگز نباید ترک کرد انجام ندادن ان موجب ناخشنودی خداوند استانچه هیچگاه نباید انجام داد وانجام ان موجب ناخشنودی اوست

انچه او دوست دارد انجام شود

انچه او دوست ندارد انجام شود

انچه فرق چندانی در انجام دادن یا ترک ان نیست

هرکس طالب بندگی وعبودیت  است باید این دستورالعمل را بگیرد و دقیق اجرا نماید.